ویندوز ۷ سریع‌‏تر از ویندوز ۸ در بازار می‌‏تازد

همکاران سیستم: برآوردها نشان می‏‌دهد سهم ویندوز ۷ از بازار رایانه‏‌های دسکتاپی همچنان در حال افزایش است. به گزارش وب‏سایتtheinquirer، شرکت نت اپلیکیشن اعلام کرده است سهم ویندوز ۷ از بازار رایانه‌‏های دسکتاپی در ماه جاری میلادی به ۰۶/۵۰ درصد رسیده است که این رقم ۷۹/۰ درصد بیشتر از ماه قبل از آن است. برآوردها نشان می‌دهد از شتاب رشد ویندوز ۷ در ماه‌‏های اخیر کاسته شده است، اما این سیستم‌عامل همچنان نیمی از رایانه‌‏های ویندوزی را در تصرف خود دارد.

این گزارش نشان می‏‌دهد سهم ویندوز ایکس پی مایکروسافت نیز رفته‌‏رفته در حال کاهش است، اما شتاب این کاهش کمتر از چیزی است که مایکروسافت انتظار آن را می‏‌کشد. سهم این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز در ماه جاری میلادی ۲۷/۲۵ درصد بوده است که این رقم فقط ۰۲/۱ درصد کمتر از ماه قبل از آن است. سهم ویندوز ویستا نیز با ۰۱/۰ درصد افزایش به ۹/۲ درصد رسیده است.

در این گزارش سهم ویندوز ۱/۸ نیز ۳۵/۶ درصد برآورد شده است که این رقم ۴۷/۰ درصد بیشتر از ماه قبل است. ویندوز ۸ نیز ۲۹/۶ درصد از بازار رایانه‏‌های ویندوزی را از آن خود کرده است که این رقم نشان‌دهنده کاهش ۴۷/۰ درصدی سهم این نسخه از ویندوز است. ویندوز ۸ و ۱/۸ در مجموع ۲۴/۱۲ درصد از رایانه‏‌های دسکتاپی را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم فقط ۴/۰ درصد بیشتر از ماه گذشته است. این به آن معنا است که ویندوز ۷ در بازار رشد پرشتاب‏‌تری از ویندوز ۸ دارد.

این گزارش همچنین نشان می‌‏دهد سهم لینوکس از رایانه‏‌های دسکتاپی با ۰۴/۰ درصد کاهش به ۶۲/۱ درصد رسیده است. سهم سیستم‌عامل اپل (OS X) نیز با ۲۵/۰ درصد کاهش به ۳۸/۷ درصد رسیده است.