رایورز: «حمدون توره» دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد بر این باور است که نسل پنجم شبکه‏های مخابراتی موسوم به ۵ G که قرار است از سال ۲۰۲۰ وارد بازار جهانی شود به این زودی‏ها در خاورمیانه به‌کار گرفته نمی‏شود و این منطقه شرایط لازم را برای پذیرش این فناوری ندارد. بر خلاف آنکه بیشتر کشورهای جهان از اکنون سرمایه‏گذاری‏های خود را آغاز کرده‏اند تا بتوانند از سال ۲۰۲۰ میلادی خدمات شبکه مخابراتی ۵ G را در اختیار بگیرند، به نظر می‏رسد این فناوری برای منطقه خاورمیانه و آفریقا جذابیت چندانی ندارد و قرار نیست ساکنان این منطقه به‏این زودی‏ها از مزایای شبکه یاد شده برخوردار شوند.

«حمدون توره» در این خصوص می‏گوید: «از حالا نمی‏توان به درستی پیش‏بینی کرد. تا سال ۲۰۲۰ میلادی راه زیادی باقی مانده است. اما به نظر من خاورمیانه و آفریقا به این زودی‏ها شبکه مخابراتی ۵ G را در اختیار نمی‏گیرند.»

او که در کنفرانس CommsMEA شرکت کرده بود طی مصاحبه‏ای توضیح داد: «زمانی که دولت‏ها سرمایه‏گذاری‏های بسیار بزرگ انجام می‏دهند، نیازمند آن هستند تا از سرمایه‏گذاری خود بهره کافی را ببرند و پول خرج شده در این زمینه را به دست آورند.»

او در ادامه گفت: «با توجه به اینکه خاورمیانه به‌تازگی صاحب فناوری ۴ G شده است، به این زودی‏ها تمایل ندارد آن را کنار بگذارد و می‏کوشد همه هزینه صرف شده در این زمینه را پس ‏بگیرد.» او اعلام کرد شبکه مخابراتی LTE و ۴ G همچنان در مرحله آزمایشی به‏سر می‏برند و هنوز کاربران جهانی لذت استفاده از این خدمات را نچشیده‏اند.

دبیرکل سازمان ITU بر این باور است که شبکه مخابراتی LTE هرآنچه کاربر امروز نیاز دارد را در خود جا داده است و با وجود این، مردم هنوز به‌طور کامل درگیر این خدمات نشده‏اند.