دنیای‌اقتصاد: شرکت HTC مدتی است که تلاش می‌کند دوباره وارد بازار پررونق تبلت‌ها بشود. درست به همین دلیل هم شایعات مختلفی درباره تبلت در حال ساخت این شرکت منتشر شده است. حالا به‌تازگی شایعه شده که تبلت جدید این شرکت با نام HTC Volantis و مشخصات فنی بسیار پیشرفته در راه بازار است. وب‌سایت evleaks اعلام کرده است که تبلت جدید Volantis با نام رمز Flounder شناخته می‌شود. این تبلت مجهز به یک حافظه رم ۵ گیگابایتی خواهد بود که حداقل در دنیای اندروید در هیچ ابزاری به کار برده نشده است. تبلت جدید HTC دارای یک صفحه نمایش ۹/۸ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه از اسپیکرهای قوی Boomsound، یک دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو و یک دوربین ۸۸ مگاپیکسل در پشت بهره می‌برد و جنس بدنه‌ آن تماما از آلومینیوم است. گویا این تبلت دارای حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی خواهد بود.

براساس این گزارش، تبلت جدید شرکت HTC از پردازنده ۶۴ بیتی Tegra K۱ بهره خواهد برد که کارشناسان معتقدند تا سال ۲۰۱۵ در هیچ ابزار دیجیتالی به کار برده نخواهد شد. این در حالی است که انتظار می‌رود احتمالا نسخه مجهز به پردازنده Snapdragon ۸۱۰ این تبلت هم در حال آزمایش باشد.

وب‌سایت evleaks همچنین یک تصویر از HTC Volantis را منتشر و اعلام کرده است که این تبلت به همراه سیستم‌‌عامل Android Silver OS Alpha ۱.۴ در حال آزمایش است. با این اوصاف شاید این تبلت اولین محصول مجهز به نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید باشد.

مدتی قبل هم شایعه شده بود که تبلت Volantis شرکت HTC همان تبلت Nexus بعدی خواهد بود که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، گوگل برای تولید تبلت بعدی خودش از HTC به جای Asus برای همکاری استفاده خواهد کرد. همین شایعات نشان می‌دهند که تبلت جدید شرکت HTC در فصل چهارم سال‌جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.