خبرگزاری فارس: مدیرعامل پست ایران اعلام کرد میانگین سرانه مرسوله پستی هر ایرانی ۸/۴۲ مورد پایین‌تر از میانگین جهانی است. حسین مهری مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه کشور از لحاظ سرانه مرسوله پستی وضعیت خوبی ندارد، گفت: میانگین سرانه مرسوله پستی در دنیا برای هر نفر پنجاه و برای هر ایرانی ۲/۷ مورد است که نشان می‏دهد چقدر از میانگین دنیا عقب هستیم.

وی گفت: دولت جدید رویکردی بهتر از گذشته نسبت به پست دارد و اگر وزیر محترم دستور نمی‏داد فاجعه‏ای به نام واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی رخ می‏داد.

مدیرعامل شرکت پست ایران در ادامه افزود: پست باید در محروم‌ترین روستاها خدمات را به مردم ارائه دهد که اگر پست به بخش خصوصی واگذار می‏شد، این خدمات به مناطق روستایی و محروم نمی‏رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت خوبی در کدپستی نداریم، تصریح کرد: بحث بهنگام‏سازی در برخی استان‏ها نیست و در برخی جاها هشت سال است که کدپستی‏ها بهنگام و به‌روزرسانی نشده است.

مهری ادامه داد: بحث GIS را نیز عملیاتی خواهیم کرد و نظام یکپارچه‏سازی را در استان‏ها اجرا می‏کنیم.

وی یکی از مشکلات دیگر را مربوط به شبکه‏های بدون مجوز پستی دانست و افزود: متاسفانه به‌دلیل این به‏هم‌ریختگی مشکلات زیادی برای مردم و پست ایجاد شده است که در این دولت عزم جدی برای ساماندهی آنها وجود

دارد.