ایسنا: معاون شرکت مخابرات استان تهران درباره اختلالات اخیر اینترنت به ارائه توضیحاتی پرداخت. محمدرضا بیدخام در این خصوص گفت: بخش عمده مشکل ما در زمینه اینترنت به بحث پهنای باند بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: برای تامین این نیاز شرکت مخابرات استان تهران برای سه ماه اول و دوم سال درخواست تامین پهنای باند را به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه کرده است.

بیدخام همچنین افزود:‌ از درخواست ما حدود یک‌چهارم آن تامین شده و از ۱۰۰ STM۱ درخواستی حدود ۱۳ STM۱ تامین شده است. اکنون نیز ما در حال رایزنی هستیم تا با تامین مابقی این نیاز کیفیت اینترنت را برای کاربران ارتقا دهیم. در همین زمینه مدیرعامل مخابرات استان تهران از تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اینترنت خبر داد. علیرضا صیدی با اشاره به اختلالات اخیر اینترنت کشور گفت: ما طی هفته‌های گذشته تنها یک قطعی در ارتباطات تلفن ثابت و سیار منطقه دماوند داشتیم که البته با وجود این مشکل حتی در آن مناطق هم دسترسی به اینترنت میسر بود. صیدی ادامه داد: البته ممکن است به شکل مقطعی قطعی‌هایی در سیستم وجود داشته باشد اما این قطعی‌ها گسترده نبوده است. مدیرعامل مخابرات استان تهران همچنین به تلاش این شرکت برای تامین دو برابری پهنای باند اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای بالایی را خواسته‌ایم که این ترتیب ظرفیت اینترنت ما دو برابر می‌شود. وی همچنین عنوان کرد: این پهنای باند بیش از ۱۰۰ خطSTM۱ بوده است.