پاوربانک‌‌هایی برای علاقه‌مندان به موبایل‌های هوشمند

دنیای‌اقتصاد: با افزایش نفوذ موبایل‌های هوشمند در زندگی روزمره ما، هر روز تقاضا برای باتری‌های بزرگ‌تر و بهتر هم افزایش پیدا می‌کند. یکی از راه‌حل‌های ارائه شده برای رفع این تقاضا عرضه باتری‌های خارجی یا همان پاوربانک است که می‌توانند با اتصال به موبایل هوشمند، طول عمر باتری آن را طولانی‌تر کنند. در همین راستا به تازگی دو پاوربانک جدید با مدل‌های Unu Ultrapack Go و Petalite Flux به بازار معرفی شده‌اند. این پاوربانک‌های جدید ابعادی کوچک و جیبی دارند و تنها در طول ۱۵ دقیقه شارژ می‌توانند موبایل هوشمند کاربران را تا یک روز فعال نگه دارند. مدل Ultrapack Go با وزن ۱۲۷ گرمی ابعادی برابر ۱۰ در ۲/۵ در ۷/۱ سانتیمتر دارد و از یک باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند در طول نیم ساعت به‌طور کامل شارژ شده و به گفته سازندگان حتی با ۱۵ دقیقه اتصال به برق، ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شارژ در اختیار کاربر بگذارد که برای کار در یک روز کافی است. این پاوربانک دارای یک پورت microUSB بوده و با گوشی‌های آی‌فون و کابل‌های مخصوص دیگر هم سازگاری دارد. این دستگاه همچنین دارای امکاناتی مانند صفحه نمایش کوچک نشانگر میزان قدرت و زمان شارژ باقیمانده هم هست.

مدل استوانه‌ای Petalite Flux اما ۹۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن برابر ۹۰ در ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر است. این دستگاه با ابعادی کوچک‌تر قابلیت حمل ونقل بیشتری دارد. میزان قدرت باتری به‌کار رفته در این محصول ۲,۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که در طول ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و می‌تواند با اتصال Micro USB یا Lightning اپل به موبایل هوشمند کاربرانش متصل شود.

این محصول به جای صفحه نمایش از نشانگرهای LED برای نشان دادن میزان شارژ استفاده می‌کند، وقتی چهار چراغ آن روشن باشد یعنی میزان شارژ بیش از ۹۰ درصد است و وقتی سه چراغ روشن باشد یعنی حداقل ۷۵ درصد شارژ در باتری وجود دارد. مدل Ultrapak از آداپتور استاندارد بهره می‌برد،

اما Petalite از داکت مخصوصی استفاده می‌کند. به گفته سازندگان، چنین کاری ضروری بوده، چون انتقال چنین حجم شارژ بالایی از طریق USB منجر به آسیب حتمی دستگاه خواهد شد.

این پاور بانک‌ها برای آنهایی که وابستگی زیادی به موبایل هوشمند خودشان دارند و تمام روز را با آنها سپری می‌کنند بسیار کاربردی و ضروری خواهد بود. در نهایت قیمت مدل Ultrapack حدود ۶۰ دلار بوده و قیمت مدل دیگر هنوز مشخص نشده است.