راهکار وزیر ارتباطات برای خلاصی از قیمت‌های بالای اینترنت

ایسنا: وزیر ارتباطات در ارتباط با کاربرانی که با وجود فعال کردن بسته‏های تخفیفی اینترنت در صورتحساب‌های خود با رقم‏هایی بالا برای مصرف اینترنت مواجه می‏شوند، گفت: لازم است از سوی اپراتورها اطلاع‏رسانی درستی در این زمینه انجام شود و مشترکان هم قبل از استفاده از طرح‌های مختلف کمی درباره آنها مطالعه کنند. محمود واعظی که در گفت‏وگوی ویژه خبری شبکه ۲ تلویزیون حاضر شده بود درباره کیفیت خدماتی که به مردم ارائه می‏شود و گلایه‏هایی که دراین زمینه وجود دارد، گفت: من نیز می‌پذیرم که بحث کیفیت خدماتمان ممکن است مشکلاتی داشته باشد. ما باید سرعت و کیفیتی به مراتب بهتر داشته باشیم که با اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات می‌توان خدمات بهتری به مردم ارائه کرد.

وی درادامه در پاسخ به سوالی که درباره تعرفه‏های خدماتی و بالا رفتن آنها مطرح شده بود، گفت: بحث تعرفه‏ها مساله‏ای است که ما هم روی آن حساسیت داریم. ما، اپراتورها و مردم تلاش می‌کنیم که مردم براساس خدماتی که دریافت می‏کنند هزینه چندان بالایی پرداخت نکنند.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر باید این را هم در نظر بگیریم که به عنوان مثال برای اجرای طرحی مانند ۳G اپراتورها هزینه‏های بسیار بالایی را متقبل شده‌اند حال ما نمی‌گوییم که باید تمام این هزینه‏ها را مردم پرداخت کنند، اما به هر حال به دنبال آن هستیم که تعادلی میان این دو قسمت ایجاد شود.

وزیر ارتباطات همچنین درخصوص هزینه‏های بالایی که گاه ممکن است اپراتورها برای مصرف اینترنت کاربران خود حساب کنند آن هم در شرایطی که کاربر به فعال‌سازی طرح‌های تخفیفی پرداخته توضیح داد: تا جایی که ما اطلاع داریم آنچه اپراتورها و شرکت‌های PAP به عنوان قیمت به مردم اعلام می‌کنند مورد نظارت کامل قرار دارد، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد بحث اطلاع‌رسانی است، چرا که گاهی اطلاع‏رسانی خوبی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است فردی فراموش کند طرح خود را پس از اتمام دوره بار دیگر فعال کند در این صورت هزینه‏های او به شکل آزاد حساب می‏شود و ممکن است مثلا سه برابر شود. وی افزود: من فکر می‌کنم لازم است حتما اپراتورها و شرکت‌های خدمات‌دهنده این مساله را یادآوری و اطلاع‌رسانی کنند علاوه‌بر این مردم عزیز هم‌زمانی که می‌خواهند از طرحی استفاده کنند بهتر آن است که کمی درباره آن وقت بگذارند و مطالعه کنند.

واعظی درباره گلایه‏های شرکت‌های اینترنتی از مخابرات خاطرنشان کرد: از بحث‏های دیگری که به آن می‌توان اشاره کرد رابطه و رقابت شرکت مخابرات با سایر شرکت‌های خصوصی است که در این زمینه ممکن است اختلاف‌های این دو بخش شدیدتر بوده باشد، اما طی یکسال گذشته صحبت‏های متعددی با مخابرات داشتیم و به نظر می‌رسد با آمدن مدیرعامل جدید مخابرات براساس آنچه ایشان مطرح کرده‏اند این شرکت تعامل نزدیک‌تری با شرکت‌های مختلف از جمله شرکت‌های PAP داشته باشد.