تجدید نظر فورستر برای رشد بازار IT

همکاران سیستم: موسسه پژوهشی فورستر در پیش‏بینی خود از وضعیت بازار IT در سال‌جاری میلادی تجدید نظر کرده و گفته است نرخ رشد این بازار امسال کمتر از پیش‏بینی‏های قبلی خواهد بود. به گزارش وب‏سایت computerworld، موسسه فورستر که پیش از این اعلام کرده بود هزینه‏کرد مردم دنیا در بازار محصولات IT امسال ۲/۶ درصد رشد خواهد داشت، اخیرا پیش‏بینی خود را پس گرفته و آن را به رقم ۳/۳ درصد کاهش داده است. پیش‏بینی جدید پژوهشگران این شرکت حکایت از آن دارد که مردم جهان امسال ۲/۲ تریلیون دلار در بازار محصولات IT هزینه خواهند کرد. این شرکت وضعیت بازار محصولات IT در نیمه اول امسال را ضعیف ارزیابی کرده است.

براساس پیش‏بینی جدید فورستر، آن بخش از بازار خدمات و کالاهای IT که بر فرآیندهای مشتری‏محور متمرکز شده است، امسال بیشترین نرخ رشد را تجربه خواهد کرد. انتظار می‏رود این بخش از بازار با ۶/۹ درصد رشد به ۲۹۷ میلیارد دلار برسد.

اندرو بارتلز، معاون و تحلیلگر ارشد فورستر در گزارشی در این باره نوشته است: افزایش فشار بر شرکت‌ها برای برآوردن نیازها و انتظارات جدید مشتریان که اقتصادهای پیشرفته به آن دامن می‏زنند باعث شده است شرکت‌ها بر سرمایه‏گذاری در حوزه فناوری‏های مشتری‏محوری مثل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، اتوماسیون‏های بازاریابی تحت فناوری پردازش ابری، نرم‏افزارهای همراه و تحلیلگرها و فناوری داده‏های کلان که برای شناسایی و جذب مشتریان جدید از آنها استفاده می‏شود، بیشتر تاکید کنند. وی تاکید کرده است ۵۰ درصد هزینه‏کردها در بازار فناوری‏های مشتری‏محور در کشور آمریکا صورت خواهد گرفت. تحلیلگران فورستر انتظار دارند حوزه فناوری‏های مربوط به کارکنان کسب‌وکارها، مثل نرم‏افزارهای کسب‌وکار، رایانه‏های شخصی، تبلت، گوشی‏های هوشمند، خدمات مشاوره و... نیز امسال با ۳/۲ درصد رشد به یک تریلیون دلار برسد. پیش‏بینی شده است هزینه‏کردها در بازار زیرساخت‏های IT نیز با ۵/۲ درصد رشد به ۹۱۷ میلیارد دلار برسد.

بارتلز در بخش نتیجه‏گیری این گزارش نوشته است: مدیران IT کسب‌وکارها ممکن است تصور کنند کاهش نرخ رشد پیش‏بینی شده برای بازار فناوری‏های IT به این معنا است که آنها باید هزینه‏کرد و بودجه بخش فناوری‏های IT خود را کاهش دهند. چنین تصوری اشتباه است؛ چرا که در اکثر کشورها، بخش اعظم این کاهش مربوط به نیمه اول سال ۲۰۱۴ بوده است.