گوگل عکس‏های اینترنت  را تجزیه و تحلیل می‏کند

گوگل شرکت استارت‌آپ جت‏پک را در راستای تحلیل محتوای عکس‏های منتشر شده در اینترنت می‏خرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وب‌سایت استارت‌آپ جت‏پک نیز این خرید را تایید کرده است. این شرکت به تجزیه و تحلیل عکس‏های ارسال شده در اینترنت می‏پردازد و براساس اطلاعات استخراجی از آنها، روی راهنماهای شهری کار می‏کند.

جت‏پک سال ۲۰۱۱ با هدف گردآوری اطلاعات از عکس‏های پست شده توسط کاربران شبکه‏های اجتماعی در سانفرانسیسکو تاسیس شد. این شرکت برای جمع‌آوری این اطلاعات از سیستم هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‏گیرد.

عکس‏های معمولی از غذا، ساختمان‏ها، مردم و اِلمان‏های مربوط به دکور از جمله موارد پست شده در شبکه‏های اجتماعی نظیر اینستاگرام هستند که امکان تحلیل رفتاری را در اختیار جت‏پک قرار می‏دهند. ارزش مالی این خرید مشخص نشده است. عملکرد این سیستم شامل به‌کارگیری فناوری ابری در شناسایی و طبقه‌بندی وحذف بدافزارها، سیستم بهبود یافته برای تحلیل رفتاری و حرکت سنجی کدهای اجرایی، پوشش امنیتی حفره‏ها و کنترل آسیب‏پذیری‏های جدید وسیستم اکتشافی ضد بدافزار تشکیل می‏دهند. به گفته پانداسکیوریتی این سیستم جدید اشتباهات رایج در برنامه‏های ضد بدافزار فعلی را بسیار کاهش داده و بخش عمده بدافزارها را تشخیص می‏دهد.