ایسنا: پرداخت خسارت برای قطعی‌های اینترنت در کشور ما شکل چندان جدی ندارد. با این وجود مدیر عامل مخابرات استان تهران این نوید را می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور بابت قطعی‌ها و اختلالات به کاربران خسارت پرداخت خواهد شد. مدیر عامل مخابرات استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون وضعیت پرداخت SLA به کاربران مخابرات به چه شکل است، گفت: حقیقت آن است که این قرار‌داد میان شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت آن‌گونه که باید اجرایی نشده است. با این وجود ما تلاش داریم که امسال SLA واقعی را اجرایی کنیم، چرا که اعتقاد ما آن است که اگر مشترک این را حس کند که شرکت ارائه‌کننده اینترنت حافظ منابع او است به آن شرکت وفادار خواهد شد.

علیرضا صیدی در واکنش به این موضوع که تاکنون بابت قطعی‌های اینترنت مخابرات رقمی به عنوان خسارت به کاربران پرداخت نشده، توضیح داد: در موارد متعدد به صورت حجم اضافه این مبلغ به کاربران بازگردانده شده تا خسارات آنها جبران شود، اما در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اکنون در استان البرز در حال پیاده‌سازی طرحی هستیم که در قالب آن علاوه بر پرداخت SLAاز طریق حجم اضافه اطلاع‌رسانی کافی نیز صورت می‌گیرد.

صیدی در پاسخ به این سوال که به‌طور کلی میزان قطعی‌ها و اختلالات اینترنت مخابرات تا چه اندازه است، گفت: میزان اختلالات و قطعی‌ها خیلی کم است. وی در ارتباط با این موضوع که با وجود اظهارات او کاربران گلایه‌های متعددی از کیفیت اینترنت مخابرات دارند، گفت: کیفیت اینترنت مخابرات در سال‌جاری تغییر بسیاری کرده است.

نکته دیگر آنکه به شخصه سرعت و کیفیت اینترنت را از منزل خود چک می‌کنم و برای خود پایین‌ترین سرعت را گرفته‌ام تا بتوانم به درستی سرعت را بررسی کنم، حتی از افراد دیگر هم در این زمینه اطلاعات می‌گیرم و بر اساس این بررسی‌ها می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته تا حدود ۵۰ درصد کیفیت اینترنت ما بهتر شده است، چرا که ما پهنای باند خود را سه برابر کرده‌ایم که این پهنای باند پهنای باند خیلی زیادی محسوب می‌شود.