دنیای اقتصاد: صنعت تکنولوژی به خاطر امکانات و تسهیلات مختلفی که در اختیار کارمندان فعال در این حوزه قرار می‌دهد در دنیا شناخته می‌شود. کارمندان شاغل در شرکت‌های تکنولوژی انتظار دارند در برابر کار زیاد و سختی که انجام می‌دهند، به همان اندازه هم در محل کارشان تفریح و سرگرمی داشته باشند.
دنیای اقتصاد: صنعت تکنولوژی به خاطر امکانات و تسهیلات مختلفی که در اختیار کارمندان فعال در این حوزه قرار می‌دهد در دنیا شناخته می‌شود. کارمندان شاغل در شرکت‌های تکنولوژی انتظار دارند در برابر کار زیاد و سختی که انجام می‌دهند، به همان اندازه هم در محل کارشان تفریح و سرگرمی داشته باشند. با این همه اما دلیل عشق ورزیدن آنها به کارشان تنها وعده‌های غذایی، امکانات ورزشی و سرگرمی رایگان نیست، بلکه این کارمندان می‌خواهند در کنار همکارانی حرفه‌ای و البته شاد کار کنند تا بتوانند احساس متفاوتی را در کارشان تجربه کنند.
در همین راستا وب‌سایت تحلیل مشاغل Glassdoor.com به تازگی به بررسی و معرفی شادترین شرکت‌های تکنولوژی از نظر کارمندان شاغل در آنها پرداخته است. در واقع این وب‌سایت با نظرسنجی و اطلاعات به دست آمده از کارمندان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی این فهرست را منتشر کرده است. این کارمندان فضای فرهنگی و شادی محل کارشان را با امتیازی بین ۱ (برای کمترین) تا ۵ (برای بیشترین) مشخص کرده‌اند.
۱- Twitter: امتیازی که کارمندان این شرکت به شادی فضای کار در آن داده‌اند ۵/۴ از حداکثر ۵ بوده است. کار در این شبکه اجتماعی پر طرفدار شامل سر و کار داشتن با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و حل مشکلاتی از موبایل گرفته تا دستگاه‌های خودکار است. کارمندان این شرکت از جلسات کاری هیجان انگیزی که در پشت بام ساختمان مرکزی برگزار می‌شود و قدرت بیان راحت شان در صحبت با مدیران اظهار رضایت کرده‌اند.
2- Google: این شرکت که همیشه به خاطر محیط کار جالب و متفاوتش در دنیا شناخته می‌شود، امتیاز 4/4 را از کارمندانش گرفته است. کارمندان گوگل همیشه از وعده‌های غذایی رایگان و امکانات تفریحی جالب آن بهره می‌برند. فضای رقابتی موجود در این شرکت باعث می‌شود که کارمندان همیشه برای رشد و پیشرفت انگیزه کافی داشته باشند.
۳- Riverbed: این شرکت که در زمینه تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند، امتیاز ۳/۴ را از کارمندانش گرفته است. کارمندان این شرکت معتقدند که رابطه مدیران میانی در اینجا با کارمندان بسیار خوب است و این موضوع باعث شده است که بسیاری از مشکلات در کمترین زمان و به راحتی حل شود. در این شرکت مشتریان اهمیت زیادی دارند و به همین دلیل رابطه کارمندان با مشتریان هم بسیار خوب است.
4- Facebook: محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان امتیاز 3/4 را از کارمندانش گرفته است. بخش اصلی ساختمان فیس بوک که محل استقرار کارمندانش است با الهام گرفتن از دیسنی لند طراحی شده است و در آن خرید از تمام فروشگاه‌ها برای کارمندان رایگان است. در این شرکت رابطه کارمندان با یکدیگر صمیمی و نزدیک است و بسیاری از آنها معتقدند که احساس می‌کنند در میان اعضای خانواده شان هستند.
۵- National Instruments: این شرکت که در زمینه خدمات مهندسی نرم افزار و سخت افزار فعالیت می‌کند، امتیاز ۲/۴ را از کارمندانش گرفته است. این شرکت برای آموزش و برگزاری دوره‌های تخصصی ضمن کار برای کارمندانش اهمیت زیادی قائل است و به همین دلیل کارمندان آن معمولا کمتر احساس می‌کنند که در حال رکود و درجا زدن هستند. در این شرکت از خلاقیت و نوآوری تک تک افراد استقبال می‌شود و به آن اهمیت می‌دهند.
6- Intuit: این شرکت در زمینه ارائه خدمات نرم افزارهای حسابداری و مالیاتی فعالیت می‌کند و امتیاز 1/4 را از کارمندانش گرفته است. این کارمندان معتقدند این شرکت بهترین جا برای برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی است و ساعت کاری در آن بسیار انعطاف پذیر است. بسیاری از کارمندان این شرکت از شفافیت و صداقت مدیران آن اظهار رضایت کرده‌اند و معتقدند این موضوع احساس امنیت و آرامش زیادی را در کار به آنها می‌دهد.
۷- CDW: فعالیت این شرکت در حوزه فروش خدمات و محصولات تکنولوژی است. کارمندان این شرکت امتیاز ۱/۴ از حداکثر ۵ را به فضای کاری شاد آن داده‌اند. کارمندان CDW معتقدند که همکارانشان در این شرکت حس همکاری و
کمک رسانی دارند و به همین دلیل می‌توان حس کار کردن در یک شرکت بزرگ را تجربه کرد.
8- Apple: محبوب ترین شرکت تکنولوژی جهان جایی است که بسیاری آرزو دارند در آن کار کنند. در این شرکت همه یک هدف و برنامه واحد را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند بهترین محصولات را به بازار عرضه کنند. کارمندان اپل معتقدند که اینجا افرادی بسیار حرفه‌ای، با هوش و با انگیزه کار می‌کنند و این موضوع باعث رشد و پیشرفت افراد می‌شود.
۹- Citrix: این شرکت در زمینه طراحی و ارائه نرم افزارهایی کار می‌کند که امکان کار با کامپیوترهای شخصی را از راه دور به کاربرانشان می‌دهند. کارمندان این شرکت امتیاز ۴ را از حداکثر ۵ به آن داده‌اند. همین نرم افزارهای جالب این امکان را به کارمندان می‌دهند تا همیشه و از هر جایی که هستند بتوانند کارشان را انجام بدهند و دنبال کنند. این موضوع باعث راحتی و آرامش بیشتر آنها می‌شود.
10- Adobe: این شرکت قدیمی و شناخته شده حالا امتیاز 4 را از کارمندانش گرفته است. امکانات تفریحی، دستمزد کافی و فضای کاری حرفه‌ای و شاد مواردی هستند که کارمندانی ادوبی بارها و بارها از آنها اظهار رضایت کرده‌اند.۰
۱۱- NetApp: این شرکت که در زمینه ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی کامپیوتری فعالیت می‌کند، امتیاز ۸/۳ را از کارمندانش گرفته است. کارمندان NetApp معتقدند کار در این شرکت باعث شده است که بتوانند تعادل خوبی میان کار و زندگی شخصی شان برقرار کنند. ایده‌های خلاقانه همیشه در این شرکت مورد توجه قرار می‌گیرند.1

شادترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان

شادترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان