همکاران سیستم: شرکت Condo Protego که در زمینه سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات و امنیت فعالیت می‌کند، براساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد که افزایش تقاضا در بازار خاورمیانه برای در اختیار گرفتن مهارت‌های IT و نبود استعدادهای مربوط به حوزه فناوری در منطقه باعث رکود در بازار فناوری‌های نوظهور می‌شود. به گزارش وب‌سایت Itp، «اندرو کالتورپ» (Andrew Calthorpe) مدیر شرکت Protego گفت: «ترتیب نیروی انسانی با سرعت توسعه فناوری همگام نیست و دلایل مختلفی در این زمینه اثرگذار است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نبود آموزش‌های صحیح و علاقه‌مندی‌های مردم اشاره کرد.»

او اظهار کرد: «در نتیجه این فرآیند، سازمان‌های منطقه‌ای برای پیدا کردن متخصصان IT با مشکلات فراوانی مواجه هستند و به دنبال آن می‌گردند تا با استفاده از دانش فنی و مهارت‌های تخصصی بتوانند نیاز شغلی خود را تامین کنند. این سازمان‌ها به‌منظور اطمینان از مدل استخدامی پایدار نیازمند آن هستند تا نیروی متخصص IT را داخل کشور خود تعلیم دهند. این کار باید به صورت مردمی دنبال شود و دانشجویان برای کسب مهارت به‌عنوان سابقه شغلی اقدام کنند.» شرکت Condo Protego در توضیحات خود به گزارش سال ۲۰۱۳ مرکز تحقیقاتی IDC اشاره کرد و توضیح داد که مهارت‌های مبتنی‌بر فناوری در حوزه شبکه‌های نوظهور ازجمله سیستم‌های مبتنی‌بر خدمات پردازش ابری، ابزارهای موبایلی و سیستم‌های مجازی‌سازی ۴/۳۸ درصد از شکاف مهارت‌های تخصصی فناورانه مربوط به سال ۲۰۱۲ را تشکیل می‌داده است و پیش‌بینی می‌شود که این نیاز در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳/۴۶ درصد برسد. در زیرشاخه‌های مربوط به بخش فناوری‌های شبکه‌ای IDC اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۸ هزار و ۴۲۱ یک نیروی متخصص تمام‌وقت نیاز بوده است که گفته می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۶۰ هزار و ۱۴۴ عدد برسد.

مرکز Condo Protego بر این باور است که با گستردگی این فناوری‌ها و افزایش محبوبیت آنها میان سازمان‌های منطقه، نیاز بازار برای مهارت‌های مرتبط افزایش می‌یابد. به‌گفته مرکز تحقیقاتی IDC، بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی نیاز منطقه خاورمیانه به مهارت‌های تخصصی سالانه ۴/۳۴ درصد بیشتر می‌شود.