خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آن چیزی که مدنظر آقایان و مراجع بوده و در کمیسیون هم طرح شده قطعا بر روی نسل سوم ارائه نمی‏شود، اما پروانه ایرانسل جای خودش است. علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه تازمانی که امکان کنترل و پیاده‌سازی بسترهایی برای نظارت روی سرویس‏هایی چون تماس تصویری را از نظر حاکمیت نداشته باشیم به سمت این سرویس‏ها نمی‏رویم، گفت: نباید به سمتی برویم که فرهنگ کشورمان خدشه‌دار شود و جامعه با مشکل روبه‌رو شود.

وی در ارتباط با سرویس‏های نسل سوم ارتباطی گفت: از تمامی سرویس‏های نسل سوم استفاده می‏کنیم اما سرویس تماس تصویری را چون نتوانستیم چارچوب‏های فرهنگی آن را که جزو دغدغه‏های فرهنگی و حق مردم است تنظیم کنیم ارائه نمی‏دهیم.

او افزود: سرویس تماس تصویری تنها ۵ درصد از خدمات ترافیکی نسل سوم را شامل می‏شود، اما بستر ارتباطی این نسل خدمات دیتا با سرعت بالا را فراهم می‏آورد.

عمیدیان در پاسخ به این سوال که گویا آیت‌الله مکارم شیرازی با راه‌اندازی خدمات نسل سوم در کشور پیش از طرح چنین موضوعی در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی مخالف است و آن را خلاف موازین اخلاقی مطرح کرده، آیا ممکن است صدور پروانه ایرانسل به تاخیر بیفتد، گفت: آن چیزی که مدنظر آقایان و مراجع بوده و در کمیسیون هم طرح شده قطعا بر روی نسل سوم ارائه نمی‏شود اما پروانه ایرانسل جای خودش است.

پروانه نسل سوم را بدون تماس تصویری به ایرانسل می‏دهیم