دنیای‌اقتصاد: از ماه‌ها پیش شایعاتی درباره تبلت جدید HTC منتشر شده بود، اما از چند هفته پیش اطلاعاتی منتشر شده است که از همکاری این شرکت با گوگل برای ساخت تبلت نکسوس بعدی خبر می‌دهد. حالا این اخبار و شایعات نشان می‌دهد که تبلت نکسوس HTC از یک کاور صفحه کلید مشابه سرفیس بهره خواهد برد. براساس گزارش اندرویدپلیس تبلت HTC اولین تبلت مجهز به اندروید L خواهد بود.

این تبلت به یک کاور با طراحی متفاوت و مدرن مجهز می‌شود که طوری طراحی شده است تا کاربر بتواند تبلت را در چند زاویه مختلف مورد استفاده قرار دهد؛ چیزی شبیه به کاور هوشمند آی‌پد اپل.

قسمت جلوی این کاور هم یک صفحه کلید کامل و مشابه سرفیس دارد تا کاربر بتواند راحت‌تر تایپ کند و کارهایی در کلاس نوت‌‌بوک‌ها انجام بدهد.

گویا صفحه‌ کلید سرفیس بعدی از طریق اتصال بلوتوث ۴ به تبلت متصل می‌شود و یک باتری ۴۵۰ میلی‌‌آمپر ساعتی هم دارد تا حداقل انرژی مورد نیاز خود برای اتصال بلوتوث را تامین کند. یک پورت میکرو USB هم برای این صفحه کلید در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند از طریق آن، صفحه کلید را شارژ کند.

اندروید پلیس در گزارش خود نوشته است که صفحه کلید تبلت HTC اولین صفحه‌کلید پلت‌فرم اندروید است که گوگل آن را برای کاربری بیشتر پیشنهاد خواهد داد. حالا بسیاری منتظرند تا تبلت نکسوس HTC به بازار بیاید تا ببینند چه امکاناتی خواهد داشت.

تبلت نکسوس HTC با کاوری شبیه به سرفیس