دومین جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» برگزار می‌شود

دنیــای‌اقتصاد: نشست خبری دومین جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» صبح دوشنبه، ۱۰ شهریور در فرهنگستان هنر برگزار شد. در این نشست خبری حمید خانی، دبیر جشنواره، مهرداد اسکویی، دبیر و داور بخش فیلم، مهدی مقیم‌نژاد، دبیر و داور بخش عکس و مهدی آشنادوست، دبیر بخش نگاه هنرمند و طلیعه حلم‌زاده مدیر روابط عمومی جشنواره حضور داشتند. در ابتدای این نشست حمید خانی با بیان اینکه نزدیک به ۱۱ هزار نفر از سراسر ایران در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: ۲۴۶۰۶ عکس در سه بخش رقابتی به جشنواره ارسال شد. همچنین ۶۰۷ فیلم در سه بخش رقابتی به دبیرخانه رسید.

وی درباره آمار نمایش آثار در روزهای جشنواره طی سخنانی گفت: در بخش عکس در مجموع ۱۵۱ عکس به نمایش در می‌آید و ۱۱۸ عکس روی ال‌سی‌دی تماشا می‌شود. در بخش فیلم نیز درمجموع ۱۱۱ فیلم نمایش داده می‌شود؛ ۸۳ فیلم در بخش اصلی، ۱۳ فیلم در بخش تهران، ۹ فیلم در بخش دانشجویی و ۶ فیلم انیمیشن.

وی با بیان اینکه جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» به‌صورت کاملا خصوصی برگزار می‌شود و هیچ کدام از سازمان‌های دولتی از جشنواره حمایت مالی نداشته‌اند، تصریح کرد: برگزارکننده جشنواره شرکت ام سی جی (mcg) است که با مشارکت دیجی کالا، این جشنواره را برگزار می‌کند. در این دوره، سونی موبایل به‌عنوان حامی اصلی جشنواره حضور دارد و در بخش‌های دیگر نیز شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مرتبط چون آپارات، همراه اول، خانه سینمای دانشگاهی، لنزور، ایمانقشینه، هدف نهایی، ایران اپس و آی‌تی ایران از دومین جشنواره همراه تهران حمایت داشتند.

مهرداد اسکویی دبیر و داور بخش فیلم دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران نیز ضمن بیان فرآیند داوری و ارزیابی کلی آثار رسیده گفت: فیلم‌ها در دو دسته‌بندی جدا دیده شده است. دسته نخست آثاری هستند که با زبان سینمایی ساخته شده‏اند و بخش دیگر آثاری است که ثبت وقایع در لحظه را شامل می‌شوند. در ادامه مهدی مقیم‌نژاد، دبیر و داور بخش عکس، طی توضیحاتی درباره این بخش گفت: در این دوره با حجم بالای آثار رسیده روبه‌رو بودیم که نخست با یک هیات انتخاب متشکل از عباس کوثری، ساعد نیک ذات، کیارنگ علایی به سراغ عکس‌ها رفتیم. وی افزود: هیات داوران متشکل از سیف‌اله صمدیان، حمید جبلی، محمود کلاری و شادی قدیریان نیز در سه بخش به‌طور تفکیک شده آثار را بازبینی کردند.

محل برگزاری دومین جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» در پردیس سینما گالری ملت است و نمایش آثار با برگزاری مراسم افتتاحیه در ۲۱ شهریور آغاز و با مراسم اختتامیه در ۲۸شهریور پایان می‌پذیرد.

بازدید و نمایش آثار جشنواره برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.