احتمال ادغام دو شرکت HP و EMC

همکاران سیستم: برخی منابع خبری از تلاش شرکت EMC، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان راهکارهای ذخیرش داده‌ها و محصولات پردازش ابری برای ادغام در شرکت HP خبر داده‌اند. وب‌سایت pcworld در این زمینه به نقل از وال استریت ژورنال گزارش داده است، شرکت EMC یک سالی است برای پیوستن به شرکت HP در حال مذاکره با این شرکت است. این مذاکرات در سایه بازنشستگی احتمالی جو توسی، مدیرعامل EMC و نارضایتی سهامداران این شرکت در جریان بوده است. ظاهرا اختلاف دو شرکت بر سر شرایط مالی این ادغام باعث شده است این مذاکرات بدون نتیجه مشخصی به پایان برسد. از طرف دیگر، دو شرکت نگران این مساله بوده‌اند که نکند سهامداران EMC علاقه‌ای به ادغام این شرکت در HP نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست که آیا این مذاکرات از سرگرفته خواهد شد یا نه. اگر این مذاکرات به سرانجام برسد دو شرکت مطرح دنیای آی‌تی در هم ادغام خواهند شد که چنین رویدادی بسیار کم‌سابقه خواهد بود. ترکیب این دو شرکت سرمایه بازار آنها را در مجموع به ۱۳۰ میلیارد دلار خواهد رساند.

منابع خبری مطلع به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند اگر این دو شرکت در هم ادغام شوند، مگ‌ویتمن، مدیر عامل فعلی HP سکان مدیر عاملی دو شرکت ادغام شده را برعهده خواهد گرفت و توسی، مدیر عامل فعلی EMC نیز رئیس هیات مدیره خواهد بود. هیچ کدام از مقامات این دو شرکت تاکنون درباره این خبر اظهارنظر نکرده‌اند.

شرکت EMC در سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن امسال ۹/۵ میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم پنج درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل است.