افزایش محبوبیت ویندوز فون در اروپا

خبرگزاری تسنیم: آخرین گزارش مرکز جهانی کانتار در ارتباط با استفاده از سیستم‌عامل‏های موبایلی، حاکی از این است که محبوبیت ویندوز فون در اروپا درصدی ارتقا یافته است. سیستم‌عامل مایکروسافت در سه ماهه منتهی به ماه آگوست توانسته با ۷/۰ درصد افزایش در کاربرد، کمی بر شهرت و محبوبیت جهانی خود بیفزاید. ویندوز فون بخش عظیمی از این محبوبیت را مدیون IOS است، زیرا هر اندازه که از محبوبیت آی‌فون کاسته شده، اندروید و ویندوزفون سود برده‏اند.

به هر حال این موضوع عمومیت ندارد و سهم ویندوز فون در بازار چین و استرالیا به ترتیب با کاهش ۹/۱ و ۷/۱ درصدی مواجه شده است.

با نگاهی به بخش اروپایی این گزارش متوجه می‏شویم که سهم سیستم‌عامل اپل در میان سایر برندها در آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلستان کاهش یافته است؛ ایتالیایی‏ها ناراضی‏ترین مردم اروپا از آی‌فون بوده به گونه‏ای که سهم ۸/۱۳ درصدی IOS در سال ۲۰۱۳ به ۶/۱۰ درصد در اوت سال‌جاری رسیده است.

در همین حال، ویندوزفون مایکروسافت توانسته با ۱۰ درصد افزایش سهم در انگلستان به سهم بازار ۳/۱۰ درصدی دست پیدا کند.

در ارتباط با دستگاه‏های اندرویدی نیز باید گفت که بیشترین کاهش سهم مربوط به اسپانیا با ریزش ۱/۳ درصدی بوده است. سهم اندروید در این منطقه تا اوت ۱/۸۸ درصد بوده است.

بیشترین تغییرات سهام اندروید و IOS مربوط به ژاپن بوده که حدود ۴/۱۴ درصد کاهش رغبت نسبت به IOS اتفاق افتاده و از طرفی اندروید با ۹/۱۷ درصد افزایش سهم روبه‌رو شده است.

مجموع ارزش اندروید در ژاپن ۷۰/۲ درصد گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۹/۱۷ درصد افزایش را نشان می‏دهد، از محبوبیت اپل هم در این منطقه ۴/۱۷ درصد کاسته شده است.