دنیای اقتصاد: طی چند روز گذشته و بعد از اعلام یک شرکت ایرانی که خود را نماینده رسمی شرکت اپل در کشور اعلام کرده بود، اظهارات و انتقاد‌های مختلفی شنیده شده است. تا جایی که برخی رسانه‌ها با ارسال نامه‌ای به شرکت اپل در آمریکا نیز صحت این ادعا را جویا شده‌اند. سایت آی‌تی‌ایران و برنامه تلویزیونی پایش از جمله این رسانه‌ها بوده‌اند. یک مقام ارشد شرکت اپل در مکاتبه با سایت آی‌تی ایران اعلام کرد که این شرکت هیچ ارتباطی با شرکت وقایع‌گستر فارس ندارد. آلن هلی مدیر ارشد بخش ارتباطات اپل در خاورمیانه، اروپا و آفریقای این شرکت (مستقر در دفتر لندن) در پاسخ به این پرسش آی‌تی ایران که آیا شرکت اپل ارتباطی با این شرکت ایرانی دارد یا خیر، نوشته است: «ما هیچ نوع ارتباطی با شرکت وقایع‌گستر فارس نداریم. » این اولین باری نیست که شرکت اپل در پاسخ به سوال برخی رسانه‌ها اعلام می‌کند که با هیچ شرکت ایرانی ارتباطی ندارد. همچنین به گزارش «ایسنا» در ادامه مکاتبات با شرکت اپل نیز، یکشنبه شب برنامه پایش هم در بخش بررسی مشکلات کسب‌و‌کار، صحت ادعای این شرکت را سنجید و در پیگیری سوال مخاطبان و با ارسال نامه به شرکت اپل پرسید: برخی شرکت‌ها در ایران ادعا می‌کنند که نمایندگی اپل در ایران هستند. آیا اپل در ایران نمایندگی

دارد؟اپل در پاسخ به این پرسش، هرگونه نمایندگی رسمی در ایران را به‌طور مستقیم و غیر مستقیم رد کرده و آورده است: اپل در ایران هیچ فروشگاهی باز نکرده و هیچ نمایندگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نداریم. همچنین محمدحسین برخوردار، رئیس مجمع واردات نیز در گفت و گو با برنامه پایش اعلام کرده است: معمولا مرکز امور اصناف مرجع تعیین‌کننده نمایندگی‌ها است. برای نماینده بودن باید اصل ترجمه رسمی قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی، تولید‌کننده یا شرکت وارد‌کننده را ارائه داد. همچنین به جای مدارک مذکور می‌تواند اصل تعهدنامه شرکت تولید‌کننده مادر را ارائه کند.

به گفته او اگر شرکتی نمایندگی نداشته باشد و کسی اعلام کرد که نمایندگی شرکت است باید مساله را از طریق مجمع امور اصناف پیگیری کرد، اکنون این شرکت اعلام کرده نمایندگی رسمی است در صورتی که مرکز اصناف باید به شدت با این موضوع برخورد کند.