همکاران سیستم: دو شرکت مایکروسافت و آی‏‌بی‌‏ام توافق کرده‌‏اند از نرم‌‏افزارهای کسب‌و‌کار یکدیگر روی پایگاه‌‌‏های پردازش ابری خود پشتیبانی کنند. به گزارش وب‏‌سایت zdnet، دو شرکت مایکروسافت و آی‌بی‌ام (IBM) توافق جدیدی با یکدیگر امضا کرده‌‏اند که به‌موجب آن قرار است از نرم‏‌افزارهای کسب‌و‌کار یکدیگر پشتیبانی کنند. شرکت مایکروسافت بر اساس این توافق ملزم خواهد بود از نرم‌‏افزارهای کسب‌و‌کار آی‌بی‌ام روی پایگاه پردازش ابری آزور خود پشتیبانی کند. شرکت آی‌بی‌ام نیز در مقابل از نرم‌‏افزارهای کسب‌و‌کار مایکروسافت روی پلت فرم پردازش ابری خود پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس این توافق که در ۲۲ نوامبر امسال امضا شده است، شرکت مایکروسافت اجازه خواهد داد برخی از نرم‌‏افزارهای میان‌‏افزار شرکت آی‌بی‌ام مثل WebSphere Application Server، WebSphere MQ و DB۲ database روی ماشین‏‌های مجازی سازگار با پایگاه پردازش ابری آزور اجرا شود تا از آنها برای مقاصدی مثل توسعه نرم‌‏افزاری و استفاده کاربران استفاده شود. این دو شرکت همچنین خواهند کوشید پلت‏فرمNET مایکروسافت را با پلت‏فرم پردازش ابری بلومیکس (Bluemix) سازگار کنند. شرکت آی‌بی‌ام همچنین خواهد توانست خدمات Pure Application خود را روی پایگاه آزور مایکروسافت و پلت‏فرم سافت لایر (SoftLayer) خود عرضه کند.بر اساس این گزارش، برخی از راهکارهای کسب‌و‌کار مایکروسافت از هم‌‏اکنون روی پایگاه پردازش ابری آی‌بی‌ام در دسترس کاربران قرار دارد. ویندوز سرور،‌ هایپر وی (Hyper V)، ویندوز فایروال و اس کیو ال سرور از جمله این محصولات است. به گفته یکی از سخنگویان مایکروسافت کاربران از هفته‏‌های آینده نیز خواهند توانست از محصولات آی‌بی‌ام روی آزور استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت در تلاش است تا برخی راهکارهای کسب‌و‌کار شرکت‏‌های رقیب مثل اوراکل و سپ را نیز روی پایگاه پردازش ابری آزور خود عرضه کند.