فارنت: همه ما به خوبی می‏دانیم که انرژی از بین نمی‏رود و تنها از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‏شود. درخصوص گوشی‏های هوشمند، انرژی ذخیره شده در باتری به گرما، نور، صدا و امواج الکترومغناطیس تبدیل می‏شود.

از طرف دیگر پیشرفت‏هایی را که در گوشی‏های همراه جدید، نظیر پردازنده و صفحه نمایش شاهد بوده‏ایم، متاسفانه در قسمت باتری صورت نگرفته است و این گوشی‏ها از کمبود شارژ و ضعف باتری رنج می‏برند، البته برای رفع این مشکل شرکت تولیدکننده چی‌پست‏ کوالکام راه‏حل جدیدی با نام شارژ سریع

(Quick charge) ارائه کرده است، اما باز هم کاملا مشخص است که مشکل خالی شدن سریع شارژ گوشی نیازمند راه‏حل‏های بیشتری می‏باشد. در همین راستا دیروز باخبر شدیم سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که با این شیوه کاربر می‏تواند با لمس صفحه نمایش، گوشی خود را شارژ کند! این شیوه که تاثیر الکتریسیته مالشی (triboelectric effect) نامیده شده است عملکرد بسیار ساده‏‏ای دارد. الکتریسیته زمانی تولید می‏شود که یک جسم روی جسمی دیگر کشیده شود و پیاده‌سازی این راه‏حل جدید باعث می‏شود تا هنگام لمس صفحه نمایش با انگشت، انرژی تولید شده برای شارژ گوشی به‌کار گرفته شود. جالب اینجا است که این تکنولوژی جدید که توسط پروفسور وانگ ابداع شده است می‏تواند به غیر از گوشی‏های همراه و تبلت‏ها در سایر صنایع نیز به‌کار گرفته شود.