غواصی ایمن‌تر و جالب‌تر با ماسک جدید دیجیتالی

ایسنــا: افرادی که به تماشای تپه‌های مرجانی در زیر آب علاقــه‌مند هستند، به‌زودی می‌توانند با ماسک غواصیScubus S به‌طور ایمن‌تر از این تجربه لذت ببرند. این ماسک دیجیتالی شامل یک چراغ‌قوه، یک دوربین فیلمبرداری، نمایشگر بالای سر و سیستم ارتباط غواص با غواص است که در یک مخزن ضد آب جای گرفته‌اند. برجسته‌ترین ویژگی این محصول که به‌زودی روی یک سایت سرمایه‌گذاری اجتماعی قرار خواهد گرفت، نمایش زمان، عمق و دمای آب در صفحه نمایش بالای سر و همچنین امکان ارتباط با دیگر غواصان است که به ایمنی بیشتر آنها کمک خواهد کرد. امکان گفت‌وگو در زیرآب بسیار شگفت‌انگیز است چون در زیرآب، فناوری‌های بلوتوث، وای‌فای و مانند آنها عمل نمی‌کنند و این سیستم با امواج آکوستیک با طیف حدود ۱۰۰متر کار می‌کند.

سیستم امواج آکوستیک نسبتا خطرناک هستند، بنابراین باید پهنای باند، میزان اطلاعات و سیگنال‌ها محدود باشند. به جای صدای شنیداری یا پیام‌های متنی، Scubus S به شما اجازه انتخاب از لیست حدود ۲۰ پیام متنی آماده از طریق HUD و کنترل مچی را می‌دهد.

از جمله پیام‌های آماده، «کمکم کنید» یا «از من عکس بگیرید» و پیام‌های اضطراری دیگر است. به گفته سازندگان، افراد علاقه‌مند به غواصی از محدودیت‌های موجود در زیر آب مطلع هستند و این سیستم جدید با قابلیت ارتباط در زیر آب بسیار هیجان‌انگیز و آموزش آن برای برقراری ارتباط آسان است. این سیستم همچنین شامل دوربین ویدئویی با زاویه ۱۳۵ درجه و انتخاب ضبط با کیفیت ۱۰۸۰P در ۳۰ فریم در ثانیه یا ۷۲۰P در ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح ۱۲ مگاپیکسل است. حافظه این ماسک ۱۶ گیگابایت و شارژ باتری لیتیومی آن از طریق USB است، همچنین این باتری، نیروی لامپ LED را در عمق ۴۰ متری تامین می‌کند.