نصب ویندوز ۹۸ روی آی‌فون ۶ پلاس

فارنت: از قرار معلوم یک هکر چینی، سیستم‌عامل یک قرن پیش را روی آی‌فون ۶ که یکی از طلایه‌داران گوشی‌های همراه حال حاضر به حساب‌ می‌آید نصب و راه‌اندازی کرده‌ است. این امر که هکر چینی ما چطور توانسته ویندوز ۹۸ را روی آی‌فون ۶ پلاس نصب کند مشخص نیست اما وی به قدری این شبیه‌‌سازی را با دقت انجام داده که حتی منوی استارت نیز به زبان چینی ترجمه و پیاده‌سازی شده است.

جالب اینجا است که ویندوز ۹۸ هنگام اجرا روی آی‌فون ۶ پلاس از سرعت بیشتری نسبت به کامپیوترهای موجود در آن زمان اجرا می‌شود.

ویندوز ۹۸ اجرا شده روی آی‌فون همان ظاهر خاکستری قدیمی خود را دارد و احتمالا باز هم پیغام‌های خطای آشنای نسخه اصلی خود را یدک می‌کشد اما حداقل به نسبت آخرین نسخه فعلی ویندوز، منوی استارت دارد!

همان‌طور که گفتیم مشخص نیست این هکر چینی برای نصب ویندوز ۹۸ روی آی‌فون ۶ پلاس چه راهکاری اندیشیده است اما می‌توان حدس زد که از نسخه iDOS به همراه سخت‌افزار یک کامپیوتر قدیمی برای شبیه‌سازی اجرای ویندوز ۹۸ استفاده کرده

است.

جالب اینجا است که از قرار معلوم نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل‌های قدیمی روی گجت‌های امروزی به سرگرمی جدیدی برای هکرها تبدیل شده است چرا که قبل از این نیز یک هکر خلاق توانسته بود ویندوز ۹۵ را روی ساعت هوشمند Gear Live سامسونگ اجرا کند و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، دور از ذهن نیست، که در آینده خبری از نصب ویندوز میلینیوم روی سایر تجهیزات هوشمند منزل نظیر مایکروویو داشته باشیم.