موبنا:‌با وجود ارائه قابلیت‏های مختلف برای گوشی‏های هوشمند، این روزها کاهش ضخامت بدنه، یکی از امتیازهای یک گوشی پیشرفته به شمار می‏رود. بنابراین تولیدکنندگان در تلاشند علاوه‌بر نرم‏افزار، سخت‏افزار پیشرفته‏‏ای هم در ساخت این دستگاه‏ها به‌کار ببرند. در این گزارش به باریک‏ترین گوشی‏های هوشمندی می‏پردازیم که هم‏اکنون در بازار موجود است.

iPhone 6

امسال اپل آی‌فون ۶ را به عنوان باریک‏ترین گوشی هوشمندش معرفی کرد. این نسخه از آی‌فون ۹/۶ میلی‏متر ضخامت داشت. مثل همیشه اپل در ساخت بدنه از ترکیب شیشه و فلز بهره برده و تا آنجا که توانسته ظرافت را در طراحی رعایت کرده است. پردازنده این گوشی مثل گوشی‏های قبلی دو هسته‏ای و دوربین ۸ مگاپیکسلی است با این حال بر قابلیت‏ها، سرعت و قدرت پردازنده و دوربین افزوده، اما با وجود کاهش یک میلی‏متری ضخامت بدنه، باتری آن از ۱۵۶۰ میلی‏آمپری به ۱۸۱۰ میلی‏‏آمپری تبدیل شده است.

Elife S۵.۵

همزمان با عرضه آی‌فون، شرکت چینی Elife گوشی S۵.۵ را با ضخامت ۵۵/۵ میلی‏متر معرفی کرد که عنوان باریک‏ترین گوشی هوشمند دنیا را در تابستان امسال به خود اختصاص داد. گوشی S۵.۵ با وجود ظرافت، امکانات ویژه‏ای همچون دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی و پردازنده هشت هسته‏ای دارد. یکی از مهم‏ترین امتیازات این گوشی باتری ۲۳۰۰ میلی‏آمپری آن است که در حال آماده‏باش ۴۹۰ ساعت شارژ نگه می‏دارد.

Tornado ۳۴۸

درحالی‌که بازار رقابت بر سر ساخت گوشی با ضخامت کم داغ است، یک شرکت انگلیسی به نام Kazam هم به تازگی گوشی هوشمندی با ضخامت ۱۵/۵ میلی‏متر معرفی کرد که Tornado ۳۴۸ نام دارد. صفحه نمایش Tornado ۳۴۸ برخلاف سایر گوشی‏ها، کوچک‌تر از ۵ اینچ است، اما پردازنده آن هشت هسته‏ای است و از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‏برد. شرکت Kazam قیمت این گوشی را ۲۴۹ پوند اعلام کرده است.

Oppo R۵

R۵ باریک‏ترین گوشی دنیا با ضخامت ۸۵/۴ میلی‏متر است. این گوشی صفحه نمایش ۲/۵ اینچی دارد و پردازنده آن هشت هسته‏ای است. شرکت اوپو با وجود ضخامت بسیار باریک، روی این گوشی باتری ۲ هزار میلی‏‏آمپری قرار داده و از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و ۵ مگاپیکسلی ثانویه بهره برده است. گوشی R۵ ماه آینده با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه می‏شود.

Vivo

از چندی پیش شرکت چینی ویوو ادعا کرده که باریک‏ترین گوشی هوشمند دنیا را با ضخامت ۸۵/۳ میلی‏متر می‏سازد که نسبت به جدیدترین گوشی باریک معرفی شده، حدود یک میلی‏متر باریک‏تر است. این گوشی که هنوز به شکل رسمی معرفی نشده، قرار است دوربینی با مگاپیکسل بالا، پردازنده چهار هسته‏ای و دست‏کم باتری دو هزار میلی‏آمپری داشته باشد. با این حال هنوز اطلاع رسمی درباره این گوشی منتشر نشده و فقط شایعاتی پیرامون آن وجود دارد.