طراحی، مهم‏ترین عامل فروش گوشی‏های آینده است

موبنا- مدیر تیم طراحی موبایل مایکروسافت که سال‏ها است در این شرکت فعالیت می‏کند، درمورد آینده طراحی موبایل می‏گوید: طراحی صنعتی یکی از مهم‏ترین امتیازات یک گوشی هوشمند است که علاوه‌بر زیبایی و قابلیت کاربری، روی فروش و محبوبیت یک برند هم تاثیر می‏گذارد.

پیتر گریفیث یکی از کارمندان برجسته مایکروسافت است که معمولا ایده‏هایش به‌صورت عملی در محصولات شرکت مایکروسافت اعمال می‏شود.

یکی از مهم‏ترین ایده‏‏های وی در زمینه طراحی گوشی‏های سری لومیا، ساخت گوشی‏های این برند در نسخه‏‏‏های رنگی بود. اگرچه تقریبا همه گوشی‏های ویندوز فونی با بدنه پلاستیکی ساخته می‏‏شوند، اما رنگ یکی از مهم‏ترین دلایل فروش این گوشی‏‏ها به شمار می‏رود.

وی در مصاحبه‏ای با سایت winbeta می‏گوید: هنگامی که صحبت از خلوص در طراحی صنعتی می‏شود، ناخودآگاه استفاده از مواد با بهترین کیفیت در طراحی گوشی‏های سری لومیا از هر چیز دیگری مهم‏تر به نظر می‏‏رسد و می‏توان تضمین کرد که همه چیز به بهترین نحو ممکن ساخته شده است. از دیدگاه دیجیتال، ویندوزفون دارای رابط گرافیکی خالص با ظاهری رضایت‏بخش است و از نظر تجربه کاربری، تیم ما دقت زیادی به مساله‏ ارتباط بین انسان و فناوری دارد. این طراحی به افراد کمک می‏کند تا کارهای مورد نظر خود را انجام دهند و فناوری به نوعی در خدمت زندگی انسان قرار می‏گیرد. این فلسفه کمک می‏کند تا بازدهی مردم بالاتر رود و این یک فلسفه انسانی است. وی در ادامه می‏گوید: از یک دیدگاه پیشرفته‏تر، ما در یک جریان پیوسته‏ فناوری هستیم که آرام نمی‏گیرد. در این بین، برخی از فناوری‏ها ارزش بسیاری پیدا می‏کنند و برخی نیز به سادگی کنار گذاشته می‏شوند. پس باید روی مباحثی که ارزش دارد و مشتریان‏مان می‏خواهند، تمرکز کنیم.

وی درباره پیوستگی بخش خدمات و دستگاه‏های نوکیا به مایکروسافت و همکاری بخش سخت‏افزار و نرم‏افزار در ساخت گوشی‏های هوشمند می‏گوید: البته پیش از این ارتباط خوبی بین مایکروسافت و تولیدکننده سخت‏افزار برقرار بود. فراموش نکنید که مایکروسافت چندین سال به تولید گوشی‏های ویندوز موبایل مشغول بوده و هم‏اکنون که در قالب یک شرکت فعالیت می‏کند بدون تردید راه‏های بهتر و بیشتری برای تعامل وجود دارد. وی درباره نقش کلیدی گوشی‏های هوشمند در گسترش گجت‏های پوشیدنی می‏گوید: قدرتمندترین وسیله‏ فناورانه‏ای که به همراه خود حمل می‏کنیم، گوشی هوشمند است. مردم خواهان مکملی برای گوشی‏های هوشمند خود هستند. چیزی که کوچک‌تر و کمی ضعیف‏تر باشد و اینجا است که نحوه ارتباط بین گوشی‏های هوشمند و گجت‏های پوشیدنی اهمیت می‏یابد. از سوی دیگر ارائه ابزارهای پوشیدنی همچون دستبند و ساعت، نه‌تنها حمل و نقل گوشی‏های موبایل را راحت‌تر کرده بلکه از نگه داشتن گوشی در دست و احتمال سرقت آن جلوگیری می‏کند.