تلاش ما جلوگیری از فیلتر شدن سایت‏ هاست

دنیای اقتصاد:‏ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز گذشته در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و هنگام بازدید از غرفه روزنامه «دنیای اقتصاد» توضیحاتی در خصوص سرنوشت سایت‏های فیلترشده فعلی پس از اجرای سیستم هوشمند فیلترینگ داد.

محمود واعظی در پاسخ به سوال دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه با اجرای طرح فیلترینگ هوشمند، برنامه وزارت ارتباطات در قبال سایت‏های فیلترشده فعلی چیست و اینکه آیا کلیت این سایت‏ها رفع فیلتر می‏شود، گفت: استراتژی و نهایت تلاش ما بر فیلتر نکردن سایت‏ها مخصوصا سایت‏های خارجی است. واعظی در ادامه افزود: بیشترین سعی ما بر فیلتر شدن محتوای مجرمانه به جای کلیت سایت‏هاست تا مردم از سایر مطالب این سایت‏ها محروم نشوند.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر «دنیای اقتصاد» در خصوص وعده کاهش قیمت «دیتا» از طریق شبکه موبایل توضیح داد: در حال حاضر هزینه دیتا برای کسانی که از «بسته‏های افزایشی» استفاده نمی‏کنند (نسبت به استانداردهای جهانی) بالاست؛ ولی ما طی هفته آینده این هزینه را کاهش خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان این کاهش هزینه را «تغییری چشمگیر» نسبت به رقم کنونی برشمرد، اما اعلام میزان دقیق آن را به هفته آینده موکول کرد.