دنیای اقتصاد: برای داشتن تبلتی بهتر مطئنا سراغ قیمت پایین‌تری نمی‌روید و داشتن ویژگی‌های خوب یکی از پیش‌شرط‌های خرید است. اما در بهترین تبلت‌های وارد شده به بازارهای جهان در یک ماه گذشته با وجود قابلیت‌های خوب قیمت‌های مناسبی هم دیده می‌شود که با استقبال هم مواجه شده‌اند. در ادامه لیست 9 تبلت برتر بازار که اخیرا سایت این گجت آن را منتشر کرده است، ارائه می‌شود.

iPad Air 2

به نظر می‌رسد آی‌پد ایر اپل در مقایسه با هم‌نوع‌های قبلی خود (نسخه پیشین) رژیم لاغری گرفته و باز هم لاغرتر شده است، همچنین ضخامت آن نیز کاهش داشته است (تقریبا ۱۸ درصد نازک‌تر از نسخه پیشین). مغز متفکر این محصول را پروسسور پردازنده A۸X تشکیل می‌دهد که سرعت و توان پردازشی بالا را برای این محصول به ارمغان می‌آورد.
همیشه ضخامت کم یک محصول به معنای برتری آن نیست، چرا که آی‌پد ایر ۲ با اینکه در قیاس با نسخه پیشین خود باریک‌تر شده است اما همین باریک شدن، اپل را مجبور کرده است باتری کوچک‌تری داخل این محصول بگنجاند که نشان می‌دهد این تبلت در قیاس با نسخه پیشین کمی زودتر باتری تمام می‌کند. قیمت این محصول ۴۹۹ دلار است.

NVIDIA Shield

اگر به دنبال یک تبلت همه فن حریف برای اجرای بازی هستید، انویدیا شیلد می‌تواند این نیاز شما را به‌خوبی پاسخ می‌دهد. مغز متفکر این تبلت اندرویدی را پروسسور Tegra K تشکیل داده است. شاید همین حالا که این چند جمله را خوانده‌اید با خود می‌گویید بازی‌های اندرویدی پس از مدتی کسل‌کننده می‌شوند، اما باید اذعان کنیم که بازی‌هایی که روی کامپیوترهای شخصی مجهز به کارت‌های گرافیک تحت برند GFX انویدیا در حال اجرا هستند نیز با انویدیا شیلد سازگار بوده‌اند و می‌توانید با این تبلت به اجرای این قبیل بازی‌ها نیز بپردازید. جالب است بدانید که تنها با صرف هزینه‌ای معادل ۶۰ دلار، قادر خواهید بود تا یک کنترلر مخصوص این تبلت را نیز تهیه کنید و حداکثر کارآیی این محصول انویدیا را در دست داشته باشید. قیمت این محصول ۲۹۹ دلار است.

Acer Iconia W۴

Acer Iconia W۴ از آن دست تبلت‌هایی است که طرفداران خاصی دارد. اگر سیستم‌عامل ویندوز فون را ترجیح می‌دهید به سراغ این تبلت بیایید. با اینکه این تبلت کیفیت تصویر بالایی ندارد اما عمر باتری زیادی دارد و مجهز به خروجی HDMI نیز هست. قیمت این محصول ۲۵۰ دلار است.

ASUS MeMO Pad ۷

اگر علاقه‌ای به صرف هزینه زیاد برای خرید یک تبلت ندارید اما روی کیفیت ساخت آن حساس هستد، تنها گزینه پیش روی شما ۷ ASUS MeMO Pad خواهد بود. این تبلت در حقیقت جایگزین مدل موفق HD ۷ است. جالب است بدانید که دوربین به‌کار رفته در ASUS MeMO Pad ۷ نسبت به HD ۷ قوی‌تر شده و به پروسسور اتم نیز مجهز شده است. قیمت این محصول هم ۱۴۹ دلار است.

Asus Transformer Book T۱۰۰

اگر بین دوراهی خرید لپ‌تاپ و تبلت گیر کرده‌اید و در عین حال علاقه دارید هر دو را داشته باشید، باید به سراغ خرید Asus Transformer Book T۱۰۰ بروید. این محصول مجهز به یک پروسسور اتم چهار هسته‌ای است و قادر است اپلیکیشن‌های دسکتاپ ویندوز را اجرا کند. علاوه‌بر خرید این محصول، یک کیبورد به صورت داک نیز به شما داده می‌شود که می‌توانید به وسیله آن، تبلت را به لپ‌تاپ تغییر شکل دهید. کمپانی سازنده مدعی شده است که باتری Asus Transformer Book T۱۰۰ قادر است تا ۱۱ ساعت استفاده مداوم را تحمل کند. قیمت این محصول هم ۳۵۰ دلار است.

Microsoft Surface Pro ۳

کارشناسان بر این باورند که مایکروسافت با رو کردن محصولی به نام «Surface» قصد جذب خریداران بازار تبلت و لپ‌تاپ را به صورت همزمان به خود داشته است. همان‌طور که می‌دانید آخرین و جدیدترین مدل این سری، Microsoft Surface Pro ۳ است که نمایشگری ۱۲ اینچی داشته و در قیاس با مدل‌های پیشین سبک‌تر، نازک‌تر و همچنین باریک‌تر شده است. کارآیی این محصول جدید کاملا قدرتمندتر از مدل‌های پیشین است و قلم ارائه شده به همراه آن نیز تجربه کاربری جذاب‌تری فراهم می‌آورد. قیمت این محصول ۷۹۹ دلار است.
Samsung Galaxy Tab S

بدون شک لقب برترین صفحه نمایش تبلت‌های تولیدی سامسونگ تا به حال، به Galaxy Tab S می‌رسد چرا که صفحه نمایش این محصول از کیفیت تصویر فوق‌العادی بهره می‌برد. Samsung Galaxy Tab S دارای دو مدل ۸ و ۵/۱۰ اینچی است. سامسونگ این محصول را برخلاف محصولات قبلی خود سبک‌تر کرده است و باتری بهتری نیز به آن بخشیده است. قیمت این محصول ۴۰۰ دلار است.

Sony Xperia Z۲

این تبلت نوظهور برند سونی در حقیقت نسخه پیشرفته و بهبود یافته تبلت اکسپریا Z است. باریک شدن و سبک شدن دو عاملی بوده است که سونی، در طراحی Xperia Z۲ رعایت کرده است. اگر کیفیت دوربین و طول عمر باتری را کنار بگذاریم و به جای این دو عامل روی سرعت پروسسور Xperia Z۲ تمرکز کنیم، می‌توانیم این تبلت را در زمره تبلت‌های برتر قرار دهیم. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های Xperia Z۲، ضدآب بودن آن است. قیمت این محصول ۵۰۰ دلار است.

Barnes & Noble Nook HD

با اینکه این تبلت قیمت پایینی دارد اما کمپانی سازنده آن یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها را در ساخت آن به‌کار برده است. سخت‌افزار این محصول میانه رده بوده و نباید توقع زیادی از آن داشت. قیمت این محصول ۱۲۹ دلار است.