ارائه خدمات اینترنت سریع از طرف گوگل

خبرگزاری فارس:‏ گوگل با دریافت ۷۰ دلار در ماه به کاربران خود اینترنت پرسرعت ۵ مگابیت در ثانیه ارائه می‏دهد. به گزارش کامپیوترورلد، گوگل می‏گوید قصد دارد با دریافت ۷۰ دلار در ماه به کاربران خود در آستین تگزاس امکان دهد به خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

کاربران با پرداخت این مبلغ می‌توانند از سرعت دانلود ۵ مگابیت در ثانیه و همین‌طور سرعت آپلود یک مگابیت در ثانیه بهره‏مند شوند. البته این ساده‌ترین و کم سرعت‏ترین سرویسی است که توسط گوگل ارائه می‌شود.

نکته مهم این است که کاربران برای ایجاد زیرساخت‏های مورد نیاز برای دسترسی به چنین خدماتی باید یک بار ۳۰۰ دلار پرداخت کنند، اما پس از آن تنها کافی است هزینه ماهانه دسترسی به خدمات یاد شده را بپردازند.

گوگل به هر یک از کاربران سرویس‌های اینترنت پرسرعت خود یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات هم روی سرویس کلود گوگل درایو ارائه خواهد کرد. این سرویس با جی‌میل و گوگل پلاس هم سازگاری دارد.

گران‌قیمت‏ترین سرویس اینترنت گوگل که با پرداخت ۱۳۰ دلار در ماه در دسترس است شامل اینترنت یک گیگابیت در ثانیه، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی داده به‌صورت کلود، امکان مشاهده برنامه‏های ۱۵۰ شبکه تلویزیونی از طریق اینترنت و ضبط ۸ برنامه در آن واحد است.

گوگل برای ارائه این خدمات تاکنون شبکه‏ای شامل هزاران کیلومتر فیبر نوری در سراسر آمریکا ایجاد کرده، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی این سرویس را راه‌اندازی می‌کند.