خبرگزاری تسنیم: مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در پاسخ به اظهارات اخیر معاون وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه رای دیوان در خصوص انحلال مرکز تحقیقات مخابرات ایران قانونی نیست، گفت: رای دیوان درباره مرکز تحقیقات مخابرات لازم‌الاتباع و لازم‌الاجرا است. علی‌اکبر بختیاری، با بیان اینکه رسیدگی به مصوبات خلاف قانون از وظایف دیوان عدالت اداری است، تاکید کرد: در خصوص مصوبه شورای عالی اداری، شکایتی تقدیم دیوان شده بود. موضوع با حضور طرفین رسیدگی و مصوبه‌ای که موجب انتزاع موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات از مرکز ملی فضای مجازی و نامگذاری آن به عنوان «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات» و واگذاری آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شد، ابطال شد.

این مقام مسوول در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: طبیعتا رای دیوان در حکم قانون است و برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاتباع و لازم‌الاجرا است. هر نظر حقوقی محترم است، اما آنچه لازم‌الاجرا است، رای دیوان عدالت اداری است.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده است موضوع انحلال قانونی نیست و کماکان به عنوان مرکز تحقیقات مخابرات ایران صلاحیت مستقل دارد، اضافه کرد: وقتی مطابق مصوبه شورای عالی اداری موضوع جداسازی موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات ابطال ‌شده، طبیعی است که موسسه یاد شده به وضعیت سابق باز‌می‌گردد و زیرمجموعه مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.