گوشی‏های هوشمند دیمو  وارد بازار شد

دنیای اقتصاد: بسیاری از کاربران نام «دیمو» را به‌عنوان اولین تولیدکننده تبلت ایرانی می‏شناسند. حال دیمو تصمیم گرفته تا حضورش را در بخش گوشی‏های هوشمند نیز پر رنگ‏تر کند و با عرضه چندمحصول به رقابت با دیگر تولیدکنندگان گوشی بپردازد.

نخستین گوشی دیمو در این رده، S۳۵۰ نام دارد که مجهز به پردازنده ۴ هسته‏ای MTK۶۵۸۲ با فرکانس کاری ۳/۱ گیگاهرتز برای هر هسته است. این گوشی از نمایشگری ۵ اینچی با وضوح تصویر qHD بهره می‏گیرد. از دیگر ویژگی‏های این گوشی هوشمند می‏توان به نسخه جدید ۴.۴.۲ اندروید، دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی، پشتیبانی همزمان از دو سیم‏کارت و توانایی ارتباط در شبکه ۳G اشاره کرد. دیمو S۳۵۰ را می‏توانید با قیمتی در حدود ۳۶۰ هزار تومان از بازار تهیه کنید. دومین محصول هوشمند دیمو در این سری، S۳۶۰ است. این گوشی از پردازنده MTK۶۵۹۲ و ۸ هسته با فرکانس کاری ۷/۱ گیگاهرتز برای هریک بهره می‏برد. این گوشی ۵ اینچی ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و توانایی ارتقا تا ۳۲ گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه جانبی دارد. S۳۶۰ از امکانات کامل ارتباطی پشتیبانی می‏کند. دوربین پشتی این محصول ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی ۲ مگاپیکسل است‏.

دیمو S۳۶۰ با قیمت ۴۸۵ هزار تومان در بازار موجود است.

محصول سوم از این سری S۴۰۰ است که با وجود نمایشگر ۵ اینچی فقط ۱۲۵ گرم وزن دارد و می‏توان این گوشی هوشمند را یکی از سبک‏ترین مدل‏های هوشمند بازار دانست.

S۴۰۰ با استفاده از یک پردازنده ۴ هسته‏ای، برای اجرای بازی و برنامه‏های روز مناسب است. این محصول که به اندروید نسخه ۴.۴.۲ مجهز است با قیمت‏ ۴۹۸ هزار تومان در بازار موجود است. آخرین گوشی دیمو در این رده که S۵۰۰ نام دارد، دارای یک نمایشگر ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‏دی است. این مدل از پردازنده MTK۶۵۸۹ نیز استفاده می‏کند که دارای ۴ هسته با فرکانس کاری ۵/۱ گیگاهرتز است. S۵۰۰ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و همچنین توانایی فیلمبرداری به‌صورت فول اچ‏دی و باتری ۲۶۰۰ میلی‏آمپری دارد. S۵۰۰ در بازار با قیمتی در حدود ۴۹۰ هزار تومان عرضه می‏شود.

ابداع نرم‏افزاری که سازهای ایرانی را کوک می‏کند

ایرنا: یک مبتکر جوان ایرانی موفق به طراحی و تولید نرم‌افزاری شد که با نصب آن روی سیستم‌عامل اندروید موبایلتان می‌توانید سازهای ایرانی را به راحتی کوک کنید. پوریا احمدوند که فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان است روز چهارشنبه درباره ویژگی‌های نرم‌افزار

«کوک یار» گفت: در موسیقی ایرانی، فواصلی مانند ربع پرده وجود دارد که در موسیقی دیگر کشورها به چشم نمی‌خورد به همین دلیل نمی‌توان از نرم‌افزارهای مشابه خارجی برای کوک کردن سازهای ایرانی استفاده کرد. این مبتکر جوان افزود: از همین رو نرم‌افزاری را طراحی و تولید کردیم که خواص موسیقی ایرانی را پشتیبانی می‌کند و روی سیستم عامل اندروید تلفن همراه قرار می‌گیرد تا نوازنده ایرانی بتواند ساز خود را به راحتی کوک کند. به گفته وی این نرم‌افزار توسط استادان بزرگ موسیقی ایران همچون اردوان کامکار و کیوان ساکت، تست و تایید شده است. وی یادآور شد: کوک‌یار برای کوک کردن سازهای ایرانی همچون تار، سه‌تار، سنتور، کمانچه و حتی سازهای ویولن و گیتار مورد استفاده قرار می‌گیرد. احمدوند قیمت پایین و استفاده آسان را از مزایای کوک یار ذکر کرد و گفت: الان برای کوک کردن سازهای ایرانی از وسیله‌ای به نام «تیونر» استفاده می‌شود که یک کالای وارداتی با قیمت بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است اما قیمت کوک‌یار بین ۲ هزار تا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان است. وی اظهار کرد: در مرحله اول، سه هزار نسخه از کوک یار به فروش رسیده و امتیاز ۶/۴ را از ۵ به دست آورده است که سطح بالایی از رضایتمندی کاربران را نشان می‌دهد. کوک‌یار در رقابت‌های ایرانی موبی کد ۲۰۱۴+ که روز گذشته به پایان رسید موفق به کسب رتبه اول در بخش نرم‌افزارهای کاربردی شد.