افتتاح نخستین کالج تخصصی چاپ سه‌بعدی جهان در چین

همزمان با توسعه روزافزون کاربردهای فناوری چاپ سه‌بعدی در جهان مقامات چینی دست به ابتکار جالب توجهی زده و نخستین کالج تدریس اصول چاپ سه‌بعدی را راه‌اندازی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته مقامات چینی این مرکز نخستین کالج تدریس اصول بنیادین فناوری چاپ سه‌بعدی در جهان به شمار می‌آید. شرکت دانش بنیان Winbo که در زمینه تولید انواع محصولات با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی فعالیت دارد از جمله سرمایه‌گذاران در مسیر راه‌اندازی این کالج بوده است.

در این کالج تخصصی فناوری چاپ سه‌بعدی در سه حوزه مختلف تدریس می‌شود: اساس توسعه و تحقیق فناوری چاپ سه‌بعدی، مرکز آموزش استادان فناوری چاپ سه‌بعدی و اساس تمرینی دانشجویان این فناوری نوین.

دانشجویانی که از این مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند ضمن برخورداری از به‌روزترین دانش فناوری چاپ سه‌بعدی اقدام به طراحی و تولید طیف گسترده‌ای از تجهیزات برای صنایع گوناگون خواهند کرد، آن هم با صرف هزینه و وقت کم.

فناوری چاپ سه‌بعدی عمر چندان زیادی ندارد، اما در همین مدت اندک به شدت مورد توجه صنایع مختلف - از صنایع متخصص در امور طراحی و ساخت سازه‌های زیرآبی گرفته تا شرکت‌های خصوصی عرصه اکتشافات فضایی - قرار گرفته است.