وان پلاس از نسخه اندروید مستقل خود از سیانوژن رونمایی کرد

فارنت: همان‏طور که در جریان هستید گوشی‏های وان‌پلاس از نسخه‏ای خاص از سیستم‏عامل اندروید به نام سیانوژن بهره می‏برند. این سیستم‏عامل به‌صورت متن‏باز و آزاد براساس نسخه‏های رسمی اندروید گوگل توسعه داده شده است و قابلیت‏ها و امکاناتی را ارائه می‏کند که در پلت‌فرم اصلی رسمی منتشر شده توسط فروشندگان این ابزارها وجود ندارد. پس از ممنوع شدن فروش دستگاه‏های وان پلاس در هند، سیانوژن اعلام کرد وان پلاس وان‌های فروخته شده در این کشور، آپدیت‏های آینده را دریافت نخواهند کرد، اما روز گذشته شاهد عرضه نسخه آلفای به‏روزرسانی اندروید ۵ مستقل از سیانوژن برای گوشی‏های وان پلاس وان بودیم.

نسخه آلفای این به‏روزرسانی احتمالا شامل باگ‏ها و ایرادات سیستمی خواهد بود، از این رو شرکت سازنده به کاربران توصیه کرده که قبل از دریافت و نصب آن، اقدام به دریافت نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود کنند، البته همان‏طور که انتظار می‏رفت، دارندگان وان‌پلاس‏های هندی از برکت دریافت این به‏روز به‌روزرسانی محروم خواهند ماند، اما شرکت سازنده اعلام کرده که در حال مذاکره با مسوولان هندی به‏منظور رفع محدودیت فروش گوشی‏های وان پلاس و دریافت این به‏روزرسانی توسط کاربران این کشور است.

طبق گفته وان پلاس، گوشی‏های وان پلاسی که مجوز دریافت این نسخه از اندروید ۵ را دریافت کرده‏اند، باید فایل زیپ را دانلود سپس از طریق منوی ریکاوری به‏صورت دستی آن را نصب کنند. بدون شک این خبر برای دارندگان وان پلاس مسرت‏بخش خواهد بود.