دوربین فیلمبرداری جدید سونی با کیفیت فول اچ‌دی

خبرگزاری فارس:‏ سونی تازه‏ترین دوربین فیلمبرداری خود را با نام FDR-X۱۰۰۰V با کیفیت Full HD و دقت K۴ روانه بازار کرد. بازار این نوع دوربین‏های کوچک و دقیق در سال‏های اخیر رونق خوبی داشته و بررسی‏های شرکت تک ناویو نشان می‏دهد بازار آن از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به‌طور متوسط هر سال ۸/۲۳ درصد رشد خواهد کرد. دقت تصویربرداری این دوربین از سوی سونی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ اعلام شده و با استفاده از آن می‏توان ویدئوهایی با ۳۰ فریم در ثانیه تهیه کرد. ویدئوهای تهیه‌شده از طریق این دوربین را می‏توان به‌طور مستقیم از طریق کابل HDMI روی تلویزیون‏های K۴ سازگار مشاهده کرد. با استفاده از این دوربین می‏توان ویدئوهای HD هم تهیه کرد. کیفیت این ویدئوها را می‏توان با کمک تثبیت‌کننده تصاویر و دیگر ابزار جانبی ارتقا داد. دوربین یاد شده از لنزهای

Zeiss Tessar برخوردار است که می‏توانند تا زاویه ۱۷۰ درجه را در برابر خود پوشش دهند.حسگر Exmor CMOS سونی و پردازنده Bionz X نیز کار پردازش تصاویر ویدئویی را ارتقا می‏بخشند.

تصاویر این دوربین را می‏توان با فرمت بسیار باکیفیت XAVC S یا فرمت عادی MP۴ ذخیره کرد. قیمت این دوربین همراه با یک پوشش ضدآب ۵۰۰ دلار است.