خبرگزاری مهر: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال جاری طبق دستورالعمل نظارتی ابلاغی به اپراتورهای موبایل، تکلیف سیم‌کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص می‌شود. غلامرضا داداش‌زاده در مورد سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان گفت: تا پیش از عید، باید مطابق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و دستورالعمل نظارتی ابلاغی به اپراتورها، تکلیف سیم‌کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه در شبکه مخابرات کشور، سیم‌کارت فعال بدون نام و نشان نداریم، اظهار کرد: هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به یک میزان دارای سیم‌کارت‌های اشکال‌دار با هویت جعلی هستند و از این رو باید به تکمیل کد ملی سیم‌کارت‌های فاقد کد ملی پرداخته و سپس نسبت به احراز هویت صاحب سیم‌کارت با کسی که از آن استفاده می‌کند، اقدام کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مصوبه ۱۱۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد شاخص‌های کیفی مربوط به شبکه نسل ۲ و بالاتر تلفن همراه که به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است نیز گفت: در بحث پوشش شهری و جاده‌ای و کیفیت، رگولاتوری به صورت دائم وضعیت را مانیتور می‌کند و به نظر ما تمام اپراتورها نیازمند کار بیشتر هستند تا به استانداردهای این مصوبه برسند.

تکلیف سیم‌کارت‌های دارای هویت جعلی مشخص می‌شود