فروش نا امیدکننده اولین گوشی تایزنی سامسونگ در هند

فارنت: سامسونگ چندی پیش اولین گوشی هوشمند خود که از سیستم‏عامل اختصاصی تایزن بهره می‏برد را در بازار هند با قیمت رقابتی ۹۲ دلار عرضه کرد، اما تحلیل‏های جدید نشان می‏دهد برای در دست گرفتن بازار هند با یک مدل بر پایه تایزن باید چیزی فراتر از قیمت پایین را در نظر گرفت. در حال حاضر انبوهی از گوشی‏های اندرویدی (تقریبا ۲۸۰ مدل) در بازار هند وجود دارد که کاربران می‏توانند از میان آنها براساس امکانات مورد نیاز خود انتخاب کنند که بدون شک قیمت پایین تمام شده می‏تواند نقش بسزایی در فروش این محصولات داشته باشد. سامسونگ نیز با مشاهده این بازار نوظهور، اولین گوشی مجهز به تایزن خود را با قیمت ۹۲ دلار راهی بازار هند کرد، اما بر اساس برآوردهای انجام شده زد وان فروش ناامیدکننده‌ای برای شرکت تولیدکننده در پی داشته است.

سامسونگ می‏گوید که گوشی مبتنی بر تایزن زدوان دارای رابط کاربری ساده‏ای بوده که باعث سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات وب و عمر طولانی باتری می‏شود. اما تحلیلگران بر این عقیده‏اند که کاربران با این رنج قیمت، گوشی‏های اندرویدی بازار را ترجیح می‏دهند. به گفته یکی از مشتریان سامسونگ «دوربین اصلی ۱۵/۳ مگاپیکسلی و دوربین ۳/۰ مگاپیکسلی در جلو قابلیتی است که گوشی‏های سال ۲۰۱۰ از آن بهره می‏بردند.»

در مورد اپلیکیشن‌های تایزنی سامسونگ ادعا می‏کند که کاربران به بیش از هزار نرم‏افزار ازجمله فیس‌بوک و دیگر شبکه‏های اجتماعی دسترسی خواهند داشت، اما این آمار در برابر یک میلیون اپلیکیشنی که در گوگل پلی موجود است، رقم ناچیزی محسوب می‏شود. سامسونگ قصد دارد با به‌کارگیری تایزن در گجت‌های مختلف از جمله تلویزیون و ساعت‏های هوشمند، توسعه‏دهندگان را ترغیب به ساخت برنامه‏هایی برای این سیستم عامل کند، در همین راستا همچنین وعده پرداخت تمامی درآمد حاصل از فروش نرم‏افزارهای تایزنی به مدت یکسال به برنامه‏نویسان داده شده است.