افت درآمد برای IBM

شرکت IBM سه ماه چهارم سال مالی ۲۰۱۴ خود را با یک درآمد ۲۴.۱ میلیارد دلاری به پایان رسانده است که این رقم ۱۲ درصد کمتر از درآمد این شرکت در دوره مشابه سال قبل از آن است. درآمد سالانه این شرکت نیز به ۹۲.۸میلیارد دلار رسیده است.به گزارش وب‌سایت zdnet، شرکت IBM در سه ماه چهارم ۲۰۱۴ حدود ۵.۵ میلیارد دلار درآمد خالص و ۲۴.۱ میلیارد دلار درآمد ناخالص داشته است. کاهش ۲ درصدی فروش محصولات این شرکت یکی از مهم‌ترین دلایل افت درآمدی آن اعلام شده است. شرکت IBM درآمد ناخالص خود در کل سال ۲۰۱۴ را ۹۲.۸ میلیارد دلار و درآمد خالص خود را ۱۵.۸ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت IBM در سه ماه پایانی ۲۰۱۴ در همه بخش‌ها و واحدهای خود شاهد کاهش درآمد بوده است. اما بخش امیدوارکننده این نتایج به حوزه فناوری پردازش ابری مربوط است. درآمد IBM از این حوزه در سال ۲۰۱۴ حدود ۶۰درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۳ رشد داشته و به ۷ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد این شرکت از محل عرضه فناوری تحلیلگرها نیز با ۷درصد رشد به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت تصمیم گرفته است در سال جدید میلادی فعالیت‌های خود در حوزه فناوری‌های همراه، تحلیلگرها، تجارت الکترونیک، فناوری پردازش ابری و پردازش شناختی را گسترش دهد.