سرمایه‌گذاری اپل برای ساخت پایگاه‌های داده مبتنی بر انرژی پاک

همکاران سیستم: شرکت اپل قصد دارد با صرف ۷/ ۱ میلیارد یورو دو پایگاه داده جدید در اروپا راه‌اندازی کند که تماما با انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند. به گزارش وب‌سایت zdnet، شرکت اپل اعلام کرده است ۷/ ۱ میلیارد یورو از سرمایه خود را صرف ساخت دو پایگاه داده در کشورهای ایرلند و دانمارک می‌کند. این دو پایگاه قرار است از همان روز اول با انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر کار کنند. اپل ادعا کرده است این پایگاه‌های داده کمترین تاثیرات زیست‌محیطی را بر جای خواهند گذاشت.

این دو پایگاه ۱۶۶ هزار مترمربع مساحت دارند و از سال ۲۰۱۷ کلید خواهند خورد. تیم کوک این طرح را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اپل در اروپا دانسته است. بر اساس گزارش نشریات محلی در ایرلند و دانمارک، اپل بودجه ۷/ ۱ میلیارد یورویی این کار را به صورت مساوی بین دو پایگاه تقسیم خواهد کرد و با اجرایی کردن این دو طرح صدها فرصت شغلی را برای این دو کشور به ارمغان خواهد آورد.

اپل تصمیم گرفته است یکی از این پایگاه‌های داده را در جوتلند دانمارک و در نزدیکی یک ایستگاه تولید برق دایر کند تا نیازی به ژنراتور اضافی نداشته باشد و در عین حال بتواند از گرمای حاصل از فعالیت این پایگاه داده‌ای، برای گرم کردن منازل ساکنان محلی استفاده کند. اپل همچنین قصد دارد با همکاری شرکت‌های محلی این مناطق طرح‌های خود در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه انرژی باد را توسعه دهد.

شرکت اپل در ماه مارس سال گذشته نیز اعلام کرده بود همه پایگاه‌هایش با انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند.