تاکید مدیران ارشد بیشتر از مدیران IT بر خدمات ابری

رایورز: مطالعه جدید روی ۹۳۰ مدیر ارشد نشان داد که صاحبان کسب‌وکار با سرعت هرچه بیشتر به سمت راهکارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری گام برمی‌دارند و این فرآیند بدون در نظر گرفتن اهداف بخش IT برای بهره‌مندی یا اجتناب از ابزارهای مذکور صورت می‌گیرد. به گزارش فوربس،‌ این عدم ارتباط که به صورت آشکار مشاهده می‌شود، به احتمال قوی به دلیل تمایل بیشتر واحد کسب‌وکار برای سرعت بخشیدن به فرآیند مذکور است و البته این نگرانی برای آنها وجود دارد که واحد IT در سازمان برای سازگاری با خدمات ابری احتیاط بیشتری به خرج می‌دهد.

این مطالعه که توسط مرکز Rackspace انجام شده است همچنین نشان داد مدیران IT در سازمان آسایش بیشتری در کنار خدمات پردازش ابری احساس می‌کنند و به خصوص در زمینه امنیت، نگرانی‌های آنها کمتر می‌شود.

این مساله بسیاری از مدیران IT را ترغیب کرده است تا تمایل بیشتری به استفاده از خدمات پردازش ابری داشته باشند به جای آنکه فقط مدیریت دستگاه‌ها را در اختیار بگیرند، به‌عنوان یک مشاور ارشد و ارائه‌دهنده راهکارهای جدید در سازمان خود نقش‌آفرینی کنند.

این بررسی نشان داد که میزان نگرانی‌های واحد IT سازمان‌ها در مورد امنیت فضای ابری کاهش یافته است و در حالی که طی سال ۲۰۱۴ میلادی ۴۷ درصد مدیران IT در سازمان‌ها بر این مساله تاکید داشتند، این رقم برای سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۱ درصد گزارش شده است.