بهترین لپ‏ تاپ ‏های سال 2015

انتخاب لپ‏تاپ مناسب، کار چندان آسانی نیست. حتی پس از مدتی استفاده از رایانه نیز باز هم تشخیص اینکه رایانه کاملا مناسبی را انتخاب کرده‏اید یا نه، مشکل خواهد بود. به گزارش «ایسنا»، در انتخاب یک لپ‏تاپ لازم است به نکات گوناگونی ازجمله کیفیت صفحه نمایش، اندازه، وزن و البته طول عمر باتری توجه کرد.

درحالی‌که مدل‏های لپ‏تاپ - تبلتی هر روزه افزایش پیدا می‏کنند، لپ‏تاپ‏های کروم بوک مدل‏های ارزان‌قیمت‌تر و البته تواناتری را دارند و در کنار آن نیز لپ‏تاپ‏هایی با بالاترین و جدیدترین تکنولوژی‏ها به این بازار عرضه شده‏اند که می‏توانند جایگزین خوبی برای رایانه‏های رومیزی باشند. البته قبل از انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب باید تصمیم بگیرید که از لپ‏تاپتان انتظار ارائه چه خدمت و انجام چه فعالیت‏هایی را دارید. برخی ترجیح می‏دهند سراغ لپ‏تاپ‏های سبک‏تر و کم‌حجم‏تر بروند. برای این افراد «اولترابوک» (لپ‏تاپ‏های سبک و کم‌حجم‏تر) گزینه‏های مناسبی خواهند بود. اما برای کسانی که به بازی‏های کامپیوتری علاقه شدیدی دارند، لپ‏تاپ‏هایی که گرافیک بالاتر و قدرت پردازش بیشتری دارند گزینه‏های مناسب‏تری خواهند بود. لپ‏تاپ‏ها عموما در یکی از شش نوع مختلف اولترابوک، لپ‏تاپ‏های کاری، کروم‏بوک، لپ‏تاپ‏های پیوندی (تبلت لپ‏تاپ‏ها)، لپ‏تاپ‏های بازی و البته لپ‏تاپ با کاربری عمومی جای می‏گیرند. مدل‏های دل XPS ۱۳، ایسوس ZenBook UX۳۰۵ و لنوو Yoga ۳ Pro بهترین مدل‏های لپ‏تاپ‏های اولترابوک است که به نوشته وب‏سایت techradar از جمله بهترین‏های سال ۲۰۱۵ است. این وب‏سایت در ادامه معرفی بهترین مدل‏های لپ‏تاپ ۲۰۱۵، نام لپ‏تاپ‏های دل کروم‏بوک ۱۱، لنوو کروم‏بوک N۲۰p و توشیبا کروم بوک ۲ را جزو بهترین لپ‏تاپ‏های کروم‏بوک آورده است.

اما برای کسانی که بیش از همه به بازی‏های مختلف کامپیوتری علاقه دارند، مدل‏های آوروس X۷ Pro، اوروجین EVO۱۵-S، ایسوس GL۵۵۱ و گیگابایت P۳۷X بهترین انتخاب‏ها می‌توانند باشند. بهترین مدل‏های تبلت - لپ‏تاپی نیز طبق این رده‌بندی شامل مدل‏های مایکروسافت سورفیس Pro ۳، لنوو یوگا ۲ Pro، ایسوس ترنسفورمر بوک TX۳۰۰، لونو ایده‏پد یوگا ۱۱S و دل ونو ۱۱ ۷۱۳۰Pro می‏شود. در این لیست توشیبا کروم بوک ۲، ایسوس زن‏بوک UX۳۰۵ و مک‏بوک ایر ۱۳ اینچی به عنوان بهترین لپ‏تاپ‏های دانش‏آموزی معرفی شده است. و در نهایت بهترین لپ‏تاپ‏های کاری با قابلیت حمل و نقل مناسب، لنوو تینک‏پد W۵۴۰، دل M۶۸۰۰ Precision و اچ‏پی زدبوک ۱۷ G۲ هستند.