خبرگزاری فارس: بررسی‌های شرکت ادوب نشان می‌دهد عرضه گوشی آی‌فون ۶ موجب افزایش تماشای ویدئوهای آنلاین شده و بر عادات کاربری افراد در این زمینه تاثیر گذاشته است. در بررسی مذکور تلاش شده نحوه استفاده افراد از آی‌فون و آی‌پد برای تماشای ویدئو مشخص شود. در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۴ حدود ۵/ ۷۴ میلیون آی‌فون ۶ و ۶ پلاس به فروش رفته است. تحقیقات ادوب نشان می‌دهد میزان مشاهده ویدئو روی گوشی‌های هوشمند به‌طور کلی هر سال دو برابر می‌شود. همچنین آی‌پد به ابزار محبوب برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی روی اینترنت مبدل شده، به گونه‌ای که ۲۹ درصد از افراد در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۴ برنامه‌های تلویزیون‌های کابلی را به این شیوه مشاهده کردند.

همچنین عرضه سیستم اپل تی وی و ست تاپ باکس‌های مشابه موجب کاهش سهم سیستم عامل iOS برای مشاهده فیلم و ویدئو شده است. این کاهش حدود ۲۱ درصد بوده است. در مقابل استفاده از کنسول‌های بازی و دیگر پلت‌فرم‌های پیشرفته برای تماشای ویدئو در سال ۲۰۱۴ تا ۵۰ درصد افزایش نشان‌ می‌دهد. علت اصلی این تحول آن است که کاربران دوست دارند از نمایشگرهای بزرگ‌تر برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنند. از جمله دیگر یافته‌های جالب این تحقیق این است که اگر چه رایانه‌های مک تنها ۱۳ درصد از بازار کلی رایانه‌های رومیزی را در اختیار دارند، اما این رایانه‌ها سهم ۴۰درصدی را از بازار تماشای ویدئویی از طریق رایانه‌های رومیزی در اختیار دارند.

در بخش دیگری از این تحقیق به بررسی میزان استقبال احتمالی از ساعت اپل که تا ساعاتی دیگر از آن رونمایی می‌شود، پرداخته و مشخص گردیده که ۲۷ درصد از پرسش‌شوندگان که هم‌اکنون ساعت هوشمند در اختیار ندارند احتمال دارد که تا ۶ ماه آینده یکی از این ساعت‌ها خریداری کنند. از میان این افراد ۶۷ درصد گفته‌اند ساعتی که می‌خرند به احتمال زیاد ساعت اپل خواهد بود.