عکاسی حرفه‏ای با موبایل‏های اپل

ایسنــا: آخــرین نسخه تلفن‏های اپل یعنی آی‌فون ۶ و ۶ پلاس در دنیای تلفن‏های هوشمند دارای بهترین دوربین‏ها هستند، اما برای استفاده بهتر از این دوربین‏ها بهتر است اپلیکیشن‏های درستی را انتخاب کنید. درحالی‌که نسخه‏های جدید تلفن‏های اپل مثل مدل‏های قبلی دوربین ۸ مگاپیکسلی دارند، در مدل‏های جدید قدرت تشخیص چهره و فوکوس خودکار بالاتری دارند و علاوه‌بر آن سیستم عامل iOS ۸ امکانات دوربین پیش فرض تلفن را نیز افزایش داده است. وب‏سایت techradar لیستی از برترین برنامه‏های اپلی را برای افزایش هرچه بیشتر قدرت عکسبرداری آی‌فون معرفی کرده است.

۱. برنامه Manual با ایجاد امکان انجام برخی از تنظیمات دستی پیشرفته و همچنین روشن و تیره کردن تصویر یکی از بهترین برنامه‏ها برای بهبود وضعیت تصاویر آی‌فونی است.

۲. تغییر تونالیته رنگ‏ها، نور تصویر و ایجاد کنتراست و های‌لایت از جمله ویژگی‏های Photoshop Touch است که در دومین رتبه بهترین برنامه‏های عکسبرداری اپل قرار دارد.

۳. اگر بیشتر به ساختن یک ویدئو با مجموعه‏ای از عکس‏ها علاقه‏مندید، سومین برنامه این لیست یعنی Replay می‏تواند انتخاب مناسبی باشد. این برنامه قابلیت افزودن فیلترهای مختلف، متن، موسیقی و آهسته کردن فیلم را نیز دارد.

۴. اگرچه عکس‏های رنگی مدرن‏تر هستند، اما عکس‏های سیاه و سفید هنوز جایگاه ویژه‏ای در دنیای هنر عکاسی دارند، بنابراین برنامه SimplyB&W این امکان را در اختیار کاربران اپل می‏گذارد که عکس‏هایشان را به بهترین شکل سیاه و سفید کنند.

۵. اگر به دنبال یک برنامه ساده عکاسی با بیشتر فیلترها و امکانات ادیت عکس می‏گردید، آخرین برنامه این لیست یعنی VSCO Cam بهترین گزینه خواهد بود.