عرضه اپلیکیشن‏های جدید اپل و IBM

همکاران سیستم: دو شرکت اپل و IBM که مدتی است برای طراحی اپلیکیشن‏های مورد نیاز کسب‌وکارها با یکدیگر همکاری می‏کنند، ۸ اپلیکیشن جدید در این زمینه عرضه کرده‏اند. به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت‌های اپل و IBM که پیش از این برای طراحی و عرضه اپلیکیشن‏های کسب‌وکار وارد شراکت با یکدیگر شده بودند، از عرضه ۸ اپلیکیشن جدید خبر داده‏اند که ۴ تای آنها فقط برای استفاده در صنعت خدمات بهداشتی و سلامتی طراحی شده است. مجموعه اپلیکیشن‏هایی که با همکاری این دو شرکت طراحی می‏شود MobileFirst نامیده می‏شود که تاکنون به ۲۲ اپلیکیشن رسیده است.

این اپلیکیشن‏ها همگی تحت سیستم‌عامل iOS اپل است و روی آی‌فون‏ها و آی‏پدهایی که در محیط‏های کاری مورد استفاده قرار می‏گیرد، قابل نصب است. یکی از این اپلیکیشن‏ها برای مدیریت محصولات صنعتی طراحی شده است. این اپلیکیشن که Rapid Handover نام دارد به کسانی که در محیط‏های صنعتی نقش سرگروهی را بر عهده دارند اجازه می‏دهد اطلاعات لازم را مدیریت کند و آنها را در میان کارگران شیفت‏های مختلف به اشتراک بگذارد. عکاسی و مستندنگاری از اتفاقات رخ‏داده در محل کار نیز از جمله قابلیت‏هایی است که به این راهکار افزوده شده است. این اپلیکیشن اولین راهکاری است که تحت شراکت دو شرکت IBM و اپل در حوزه مدیریت محصولات صنعتی طراحی می‏شود.

مجموعه چهارتایی اپلیکیشن‏هایی هم که برای صنعت خدمات بهداشتی و سلامتی طراحی شده است، به پرستارها و کارآموزان پرستاری اجازه می‏دهد مراقبت از بیماران خود را چه در بیمارستان و چه در خانه، بهتر مدیریت کنند.

زمانی که برای اولین بار خبر همکاری اپل و IBM برای تولید اپلیکیشن‏های کسب‌وکارها بر سر زبان‏ها افتاد، انتظار می‏رفت این دو شرکت بیشتر راهکارهایی برای کسب‌وکارهای سنتی طراحی کنند، اما مجموعه جدید اپلیکیشن‏هایی که توسط این دو شرکت عرضه شده است نشان می‏دهد که می‏کوشند ارزش ابزارهای همراه اپل در طیف وسیعی از کسب‌وکارها را افزایش دهند.