افزایش دسترسی به خدمات ابری گوگل

همکاران سیستم: مرکز توسعه خدمات پردازش ابری گوگل با به‌روزرسانی سیستم خود و افزودن قابلیت‌های جدید طی هفته جاری بار دیگر توجه سازمان‌ها را جلب می‌کند. به گزارش وب‌سایت zdnet اگرچه این اتفاق در مقابل افزودن سیستم یادگیری ماشینی به Amazon Web Services که هفته گذشته انجام شد کوچک به‌نظر می‌رسد، اما روز گذشته خبر مربوط به به‌روزرسانی Google Cloud Networking اعلام شد تا از این پس تعداد بیشتری از سازمان‌ها در نقاط جهان بتوانند خدمات آن را در اختیار بگیرند.

سیستم خدمات پردازش ابری گوگل موسوم بهCloud Networking دوازده نقطه دیگر برای ارائه سرویس‌های خود را به مجموع مراکز قبلی اضافه کرد که از جمله آنها می‌توان به لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو، سیاتل، دالاس، میامی، لندن، پاریس، استکهلم، مونیخ، مادرید و لیسبون اشاره کرد.

با این اتفاق شرکت گوگل هم‌اکنون به واسطه سیستم Cloud Networking به بیش از ۷۰ نقطه مختلف در ۳۳ کشور جهان خدمات‌رسانی می‌کند. «مورگان دلارد» که مدیریت گروه توسعه Cloud Networking را برعهده دارد روی وبلاگ رسمی گوگل توضیح داد: «کاربران اینترنتی امروز با خدمات ابزاری پرسرعت و پاسخگو سازگاری فراوان دارند و ترجیح می‌دهند از روی مرورگر اینترنتی یا ابزارهای موبایلی به خدمات مورد نظر خود مبتنی بر وب دسترسی داشته باشند.»

دلارد در ادامه صحبت‌های خود بر «اجرای فرآیندهای کاری مبتنی بر Google Cloud Platform» تاکید کرد و خاطرنشان ساخت کاربران در هرکجای جهان که قرار داشته باشند می‌توانند مبتنی بر این سیستم خدمات مورد نیاز خود را در اختیار بگیرند.

او اعلام کرد که چهار به‌روزرسانی کنونی برای سیستم یاد شده دو هدف گوگل را محقق می‌کند. نخست آنکه از این طریق می‌تواند رد پای محکم‌تری در بازار جهانی برجا بگذارد و نکته دوم هم اینکه، می‌تواند در فعالیت‌های کاری بحرانی از طریق زیرساخت‌های سازمانی مشکلات را برطرف کند.