افزونه‌های جدید گوگل برای کوررنگ‌ها

همکاران سیستم: گوگل طی هفته جاری دو افزونه جدید برای مرورگر اینترنتی Chrome عرضه کرد و توضیح داد که هر دو آنها کمک می‌کند تا معلولان و مبتلایان به ناتوانی‌های جسمی بتوانند تعامل بهتری با دنیای وب برقرار کنند. به گزارش وب‌سایت PCmag نخستین افزونه با نام Color Enhancer برای افرادی طراحی شده است که به کوررنگی مبتلا هستند و به آنها کمک می‌کند با تشخیص بهتر سایه‌ها، صفحات اینترنتی را واضح‌تر مشاهده کنند. زمانی که این افزونه روی Chrome نصب می‌شود، این مرورگر اینترنتی فیلتر رنگی جدیدی را در اختیار می‌گیرد.

به‌عنوان بخشی از فرآیند تنظیم مرورگر از کاربر خواسته می‌شود تا در مجموعه ستاره‌ها، یک ردیف ستاره را که نور کمتری دارند انتخاب کند. پس از آن، شما یک ردیف ستاره با پس‌زمینه‌ای از رنگ‌های مختلف در اختیار می‌گیرید و از شما خواسته می‌شود با یک دستکاری ساده نور Chrome را تنظیم کنید تا بتوانید تمام ستاره‌ها در تمام طیف‌های رنگی را ببینید.

این افزونه سپس نحوه نمایش رنگ‌ها در مرورگر اینترنتی گوگل را تغییر می‌دهد و تجربه کاربر را برای گشت‌وگذار اینترنتی بهبود می‌بخشد. دومین افزونه گوگل Animation Policy نام دارد که به شما امکان می‌دهد تصاویر متحرک به نمایش درآمده در مرورگر اینترنتی خود را تنظیم کنید. اگر از این افزونه استفاده نکنید، برخی انیمیشن‌ها تا زمانی که صفحه اینترنتی را ترک نکنید به‌صورت مداوم پخش می‌شوند که این اتفاق می‌تواند برای کاربر چندان خوشایند نباشد یا برای آنهایی که در حال تماشای سایت هستند مشکلاتی را ایجاد کند.

شما با استفاده از افزونه Animation Policy می‌توانید به مرورگر Chrome اعلام کنید که همه تصاویر متحرک بدون هرگونه محدودیت برای شما به نمایش دربیایند یا اینکه Chrome فقط یک بار آنها را اجرا کند. اگر تماشای تصاویر متحرک برای شما اهمیت چندانی ندارد،‌ به کمک Chrome می‌توانید اجرای آنها را به‌صورت کامل متوقف کنید.