دنیای اقتصاد: بازار انواع پرینتر و محصولات هاردکپی در طول سال‌ها و همراه با تکنولوژی‌های جدید به روز شده است و به همین دلیل همیشه متقاضیان و خریداران خاص خود را دارد. با این حال اما جدیدترین بررسی‌ها در این مورد نشان می‌دهد که بازار جهانی محصولات هاردکپی اولین فصل از سال ۲۰۱۵ را با کاهشی نه چندان شدید آغاز کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC، میزان صادرات جهانی محصولات هاردکپی در فصل اول سال جاری میلادی با کاهش ۵/ ۲ درصدی نسبت به فصل اول سال گذشته به ۸/ ۲۵ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که ارزش صادرات این محصولات در فصل اول سال ۲۰۱۵ در مقایسه با یک سال گذشته تا ۲/ ۱ درصد کاهش یافته است.

با وجود این کاهش نسبی، اما کارشناسان موسسه IDC در این میان روندهای مثبتی را هم در دوره فصل اول سال ۲۰۱۵ یافته‌اند. به این ترتیب صادرات محصولات لیزری رنگی در این دوره رشد سالانه ۲ درصدی داشته است.

چین بهترین تخمین‌ها را در بازار محصولات لیزری و در میان کشورهای منطقه آسیای پاسیفیک داشته است. این کشور افزایش ۸/ ۹ درصدی را در صادرات محصولات لیزری تجربه کرده که به دنبال خرید سازمان‌های دولتی و تجاری اتفاق افتاده است.

شرکت‌های Canon، Epson و HP هر کدام در مناطقی خاص رشد داشته‌اند. Canon فصل اول را با نتایج خوبی در منطقه آمریکای شمالی به پایان رساند.

این شرکت در این فصل رشد سالانه ۴/ ۲۲درصدی و ۴/ ۲۰ درصدی را به ترتیب در بازارهای کانادا و ایالات متحده آمریکا تجربه کرده است. Epson بیشترین رشد خود را در بازار ایالات متحده آمریکا و منطقه آسیای پاسیفیک تجربه کرده است. در نهایت شرکت HP هم رشد سالانه ۶/ ۸ درصدی را در بازار منطقه اروپای غربی داشته است.

بازار جهانی محصولات هاردکپی در فصل اول سال ۲۰۱۵ همچنین شاهد یک تغییرجهت جالب به سمت محصولات جوهرافشان بود. بد نیست بدانید که محصولات جوهر افشان همچنان بیشترین سهم بازار جهانی محصولات هاردکپی را در اختیار دارند. با این حال اما بهترین رشد این بازار به طور قطع در اختیار محصولات لیزری است. به طور خاص، صادرات محصولات لیزری رنگی با رشد سالانه ۲ درصدی در فصل اول سال ۲۰۱۵ به ۲ میلیون دستگاه رسیده است. در بازار جهانی محصولات هاردکپی اما همچنان رقابت میان محصولات تک کاره و چند منظوره ادامه دارد. با این حال اما گویا چند منظوره‌ها به راحتی توانسته‌اند پیروز این رقابت باشند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه IDC، کل صادرات جهانی محصولات پرینتر تک کاره در فصل اول سال ۲۰۱۵ کاهش سالانه ۸ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل اما صادرات جهانی محصولات چند منظوره در این فصل کاهش ۳/ ۰ درصدی را به ثبت رسانده است. از طرفی دستگاه‌های چند منظوره توانسته‌اند حضور پر رنگی در بازار محصولات لیزری رنگی با سرعت‌های مختلف و به خصوص مدل‌های ۴۴-۳۱ صفحه در دقیقه‌ای داشته

باشند.

از طرفی دستگاه‌های رنگی همچنان طرفداران بیشتری در مقایسه با دستگاه‌های تک رنگ دارند. این آمار نشان می‌دهند که سهم بازار دستگاه‌های رنگی در فصل اول سال جاری میلادی با رشد سالانه ۸/ ۰ درصدی به ۸/ ۲۰ درصد رسیده است. این در حالی است که سهم بازار دستگاه‌های تک رنگ در این فصل با کاهش سالانه ۱/ ۳ درصدی همراه بوده است.

محبوبیت جوهرافشان‌ها

محبوبیت جوهرافشان‌ها