خبرگزاری فارس: مدیرکل فروش شرکت ارتباطات سیار از برنامه همراه اول برای حراج شماره‏های رند خبر داد. مهدی غیناقی افزود: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال ۹۳ دستورالعملی با نام فروش شماره‏های رند (مرتب) و مناسب به تصویب رساند که پس از ابلاغ این مصوبه، لازم بود مکانیزم‏ها و زیرساخت‏ها برای واگذاری شماره‏های رند (مرتب) و مناسب تلفن همراه آماده می‏شد.

وی درباره روال و چگونگی فروش، توضیح داد: طبق آیین‏نامه‏ای که برای این منظور در شرکت ارتباطات سیار تدوین شده، متقاضیان به صورت اینترنتی می‏توانند از موضوع حراج شماره‏های رند آگاه شوند و به صورت آنلاین برای خرید این شماره‏ها اقدام کنند.

غیناقی ادامه داد: شماره‏ها طبق قیمت پایه کارشناسی نرخ‌گذاری می‏شوند و در حراج شماره کشف قیمت می‏شود و به بالاترین قیمت فروخته خواهد شد.

مدیرکل فروش همراه اول خاطر نشان کرد: آیین‏نامه، ضوابط و زیرساخت‏‏های فنی در همراه اول آماده شده و تست‏های سیستمی نیز انجام شده است که پس از اخذ تاییدیه اجرایی و هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم مرحله جدید واگذاری شماره‏های رند (مرتب) و مناسب همراه اول به زودی اجرایی می‌شود.

حراج شماره‏های رند همراه اول دوباره آغاز می‏شود