ایسنا: بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای اعلام کرد: جمع‏آوری بازی‏های رایانه‏ای خارجی از بازار ایران، موضوعی است که چندی پیش در رسانه‏ها مطرح شد و نگرانی برخی کاربران بازی‏های رایانه‏های در ایران را به دنبال داشت که ممکن است دیگر نتوانند از بازی‏های روز دنیا استفاده کنند، اما این تنها یک برداشت اشتباه از یک خبر است. حسن کریمی قدوسی در همین راستا تاکید کرد که قرار نیست بازی‏های رایانه‏ای خارجی از سطح بازار جمع‏آوری شوند.

کریمی قدوسی گفت: ساماندهی بازار بازی در ایران به معنای جمع‏آوری بازی‏های خارجی نیست، بلکه هدف جمع‏آوری بازی‏هایی است که به‏صورت قاچاق و زیرزمینی در بازار عرضه می‌‏شوند. در نتیجه قرار نیست مخاطبان را از دستیابی به بازی‏های خارجی محروم کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای تاکید کرد: امروزه تمام کشورها حتی کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی، کنترل کاملی روی بازار بازی خود دارند و همین مساله به آنها کمک کرده تا بتوانند بازاری جهانی و با رعایت کپی‏رایت داشته باشند. اگر بخواهیم روزی در ایران بازاری جهانی داشته باشیم، اولین قدم این است که کنترل کاملی روی بازار داشته و کانال‏های انتشار را قانونی کنیم.

به گفته وی در حال حاضر تنها محصولی که بیشترین ضرر را از عرضه قاچاق متحمل می‌‏شود، بازی‏های رایانه‏ای است و در سال‏های گذشته بازار رسانه‏هایی همچون موسیقی و فیلم به‌طور نسبی سامان‏دهی شده که این مهم باعث بهبود وضعیت بازار برای فعالان آن عرصه‏ها شده است.