اپل و نیکون درحال کار روی یک اپلیکیشن iOS هستند

فارنت: اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به برندهای نیکون و اپل هستید، بد نیست بدانید این دو شرکت به طور مخفیانه در حال ساخت اپلیکیشنی برای دستگاه‌های مبتنی بر پلت‌فرم iOS هستند. این اپلیکیشن به کاربران امکان فراگیری استفاده از تنظیمات مختلف عکاسی در محیط‌های مختلف را می‌دهد. کاربر قادر خواهد بود بدون گرفتن هیچ عکسی، تنظیمات مختلف عکاسی را فراگیرد و در زمان عکاسی با دوربین حقیقی آنها را به کاربرد. البته اوایل سال جاری نیز شایعاتی مبنی بر فعالیت طراحان اپل در دانشگاه کوپرتینو کالیفرنیا به گوش می‌رسید که در حال همکاری با مهندسان Nikon USA روی طرحی به نام محرمانه «secret project» بودند، با این حال در آن زمان بیشتر احتمالات مربوط به ساعت هوشمند اپل معطوف بود.

دو روز پیش منبع لو دهنده، اطلاعات مربوط به پروژه مشترک اپل و نیکون را به روز کرد و آن را مرتبط به اپلیکیشنی برای کار با دستگاه‌های مبتنی بر iOS دانست. انتظار می‌رود با بهره‌گیری از این اپلیکیشن کاربران بتوانند برخی دوربین‌های رده بالای ساخت نیکون را به صورت وایرلس به آی‌فون متصل کنند. این برنامه همچنین قابلیت روتوش خودکار تصاویر و افزودن افکت‌های مختلف را داراست.

البته همان‌طور که گفته شد هنوز هیچ منبع موثقی مطالب فوق را تایید یا رد نکرده، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که غول دوربین‌سازی جهان سودای ایجاد ارتباط ما بین دوربین‌های Coolpix و DSLR خود با گوشی‌های هوشمند را در سر داشته باشد.