خبرگزاری فارس: اخیرا بسیاری از متقاضیان سیم‌کارت‏های همراه اول در برخی استان‏ها اعلام می‏کنند که سیم‌کارت‏های اعتباری این اپراتور گران‏تر از نرخ مصوب (۵ هزار تومان) به فروش می‏رسد و در مراکز رسمی فروش این اپراتور نیز سیم‌کارت با نامبرینگ منطقه ارائه نمی‏شود. مدتی است در استان‏های اصفهان و فارس به متقاضیانی که برای خرید سیم‌کارت‏های اعتباری همراه‏ اول مراجعه می‏کنند، ‏ به جای فروش سیم‌کارت اعتباری با نامبرینگ منطقه‏ای (اصفهان کد ۰۹۱۳ و فارس ۰۹۱۷) سیم‌کارت با کد ۰۹۱۴ و ۰۹۱۶ فروخته می‏شود.دفاتر فروش به مشترکان اعلام می‏کنند که سیم‌کارت‏های نامبرینگ منطقه‏ای در این استان‏ها تمام شده است.

مهدی غیناقی، مدیرکل فروش اپراتور اول، در خصوص این مشکل می‏گوید: در حال حاضر همراه اول در استان‏های بسیاری با مشکل نامبرینگ روبه‌رو است و شماره‏های آزاد تمام شده یا در حال اتمام است.وی در پاسخ به این سوال که این مشکل اکنون در چه استان‏هایی وجود دارد، گفت: فعلا در استان‏های اصفهان، فارس، یزد، کرمان و چند استان دیگر شماره جدید با کد منطقه (۰۹۱۳ و ۰۹۱۷) موجود نیست. به علت نبود شماره در استان‏های اصفهان و کرمان از رنج ۰۹۱۴ که متعلق به منطقه شمال غرب کشور است استفاده می‏‏شود؛ در استان فارس نیز به ‏علت اتمام رنج ۰۹۱۷ رنج ۰۹۱۶ مورد استفاده قرار می‏گیرد که البته این روش مورد رضایت مردم نیست.

مدیرکل فروش همراه اول با اشاره به ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تخلیه شماره‏های غیرفعال و بازگرداندن شماره‏های بلااستفاده به شبکه می‏افزاید: همراه اول به این ابلاغ عمل کرده و بسیاری از شماره‏های بلااستفاده به شبکه بازگشته است، اما با توجه به اعتبار شماره‏ها و ماندگاری بالای مشترکان این راهکار کفاف نیاز امسال را دیگر نمی‏دهد و نمی‌تواند مشکل را حل کند.

مشکل کمبود شماره تلفن‏همراه در شهرستان‏ها