نسل پنجم شبکه تلفن همراه تمام صنایع را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد

ایرنا: رئیــس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل پنجم شبکه تلفن همراه «۵G» فقط یک فناوری مخابراتی و ارتباطی صرف نیست، گفت: این فناوری تمامی صنایع را تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد. محمد خوانساری در همایش شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه، فرصت‌ها، چالش‌ها و رویکردها (۵G) که دیروز با حضور محققان و صاحب‌نظران در سالن همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد:دانشگاه ها، صنایع و مراکز پژوهشی باید آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازها و ایجاد زیر ساخت‌های این فناوری داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل چهارم شبکه تلفن همراه (۴G) پاسخگوی نیازهای کاربران در آینده نخواهد بود، گفت: پاسخگویی به این نیازها براساس فناوری‌های جدید در نسل پنجم شبکه تلفن همراه صورت خواهد گرفت. وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه گفت: فعالیت‌های جدیدی در زمینه نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه در این پژوهشگاه انجام شده است.

خوانساری اظهار امیدواری کرد این همایش بتواند جهت‌گیری‌های فعالیت پژوهشی برای متولیان امر انجام دهد و زمینه مشارکت دستگاه‌ها را برای بهره‌گیری از این فناوری جدید فراهم کند.