لپ‌تاپ‌های توشیبا کلید مخصوص Cortana دارند

همکاران سیستم: دستیار دیجیتالی Cortana یکی از قابلیت‌های اصلی ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود و یکی از تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی تصمیم گرفته است از این قابلیت بیشترین استفاده را ببرد. به گزارش وب‌سایت PCworld، لپ‌تاپ‌های جدید توشیبا مبتنی بر ویندوز ۱۰ روی صفحه‌کلید خود یک دکمه اختصاصی با نام Cortana دارند تا کاربر با فشار دادن آن به صورت مستقیم بتواند از مزایای دستیار دیجیتالی مایکروسافت استفاده کند.

به گفته «جف بارنی» مدیر مرکز رایانه‌های شخصی توشیبا در آمریکا، کلید Cortana روی تمام رایانه‌های شخصی این شرکت مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود و محل استقرار آن در قسمت بالای صفحه‌کلید است.

این کلید در قسمت بالا و سمت چپ صفحه‌کلید در نزدیکی کلیدهای کاربردی مستقر می‌شود. فشار دادن آن سیستمCortana را به صورت مستقیم اجرا می‌کند تا دستیار دیجیتالی مایکروسافت در اختیار کاربران قرار گیرد.

سیستم Cortana نخستین بار به عنوان بخشی از پلت‌فرم موبایلی ویندوز فون معرفی شد و روشی بود که کاربران به کمک آن می‌توانستند بدون استفاده از صفحه‌کلید، با سیستم‌عامل در تعامل باشند. فشار دادن کلید جست‌وجو و نگه داشتن آن در گوشی‌های ویندوزی اجرای این ابزار را برای کاربران فراهم می‌کرد و قابلیت‌هایی از جمله پرسش‌های صوتی، یادآوری اتفاقات مختلف، مسیریابی و برقراری تماس تلفنی را مهیا می‌ساخت. با سیستم‌عامل رایانه‌ای ویندوز ۱۰ دستیار Cortana داخل رایانه شخصی، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به کار گرفته می‌شود.